Het was een mooie dinsdagavond, vorige week, 22 april. Een mooi lentezonnetje scheen, het was windstil en het échte grasveld in Hoogeveen lag er prachtig gemaaid bij. Ideale omstandigheden voor een partijtje doordeweekse korfbal. Ware het niet dat It Fean 3 daar hele nare ervaringen mee heeft.

Ervaringen uit het verleden geven geen garantie voor de toekomst, niet in positieve maar ook niet in negatieve zin. Toch broeide er iets… It Fean 3 heeft de laatste jaren vaker een (inhaal-)wedstrijd gespeeld op een doordeweekse avond. De wedstrijden waren over het algemeen van een belabberd niveau en dan ook een teleurstellend eindresultaat.
Zou het dit keer anders zijn ? De omstandigheden gaven voldoende aanleiding voor een leuke korfbalavond. Daarnaast had It Fean 3 zich versterkt met Jenko en Gea die voldoende midweek ervaring hebben. Wellicht konden zijn dit ‘doordeweeks-complex’ laten verdwijnen.

Met enig overmoed begon Henk, samen met Jenko, Eelkje en Susanne in de aanval. Hji maakte zijn praatjes waar en scoorde 0-2 binnen 6 minuten. It Fean leek zowaar een leuke pot te gaan spelen, met 1 tegentreffer en daarna 4 doelpunten op rij, stond het in de 19e minuut al 1-6. Het leek enigszins een makkie te worden, maar er waren een paar onzekerheden. Een paar heren van Thrianta-Hoogeveen dat van verre afstand gewoon verrassend gemakkelijk scoorde. Jenko die al naar 5 minuten aangaf wegens een blessure gewisseld te willen worden en Peter die een paar minuten voor de pauze ook last van een spierverrekking leek te hebben. Maar niemand gaf op. Er was maar 1 wissel bij de heren, bij wie was de wissel het meeste nodig ? Of het minst risicovol ? We haalden de pauze met een compleet team bij een stand van 5-8.
Na de peptalk van de coach in de pauze kon It Fean weer aanzetten: wederom 3 doelpunten op rij betekende een comfortabele voorsprong: 6-11. Thrianta leek geen moment aanspraak op de winst te kunnen en willen maken, maar toch gaven ze niet op. Ook zij lieten zien dat ze 4x op rij konden scoren. Het was opeens ook nog spannend: 10-11. Peter Steffen was inmiddels in het veld gekomen voor Peter, Jenko hoefde niet vervangen te worden.
Het spel was af en toe wat minder, soms wat te statisch, te moeilijk. Simpele kansen werden gemist. Het zou toch niet weer misgaan ?? Gelukkig pakte het team de draad weer op: met een mooie 12-15 overwinning kon afscheid genomen worden van het complex.
It Fean 3 staat nu op een mooie 2e plaats achter Parabool 4, dat inmiddels kampioen is geworden. Op 10 mei moet deze klassering worden verdedigd tegen directe concurrent Ritola 3. De insteek is om een fors beter resultaat neer te zetten dan de verloren uitwedstrijd in Zuidlaren (12-2).
Doelpunten It Fean: Henk en Jantina 4, Eelkje en Jille 2, Peter, Jenko en Susanne 1.

25 apr.20:15DWA/Argo/ROG MW3 - Boelenslaan / It Fean MW1Meer
It Fean / Boelenslaan F1 - Harkema F120 apr.10 - 12
Oerterp E1 - It Fean / Boelenslaan E320 apr.6 - 4 (0 - 0)
It Fean / Boelenslaan B1 - DTL B120 apr.5 - 7