It Fean F1 speelde vorig jaar haar eerste zaal(oefen)wedstrijd tegen het huidige F3 team, toen werd met 8-1 gewonnen. Voor een aantal spelers van It Fean F2 was dat hun eerste competitiewedstrijd. OKO F3 is in deze veldcompetitie voor het eerst begonnen. De hoop was dat ook de wedstrijd gewonnen kon worden.

Prachtig zonnig weer was het, op een mooi beschut kunstgrasveld. De omstandigheden waren ideaal. De spelers van It Fean raken al aardig op elkaar ingespeeld. De mix van ‘ervaren’ spelers in beginners zorgt ervoor dat er flink beweging in het spel zit. Er kunnen al goede ballen gegooid worden, de spelers zijn zich bewuster van hun doelkansen en dat levert al snel gevaarlijke situaties op. Met pauze is het slechts 0-1, doelpunt van Baukje.
Helaas is er al een doelpunt afgekeurd en andere kansen waren net mis.
We konden gemakkelijk winnen, maar ook 1 moment van onachtzaamheid, dan was het weer gelijk.
De 2e helft werd het weer goed opgepakt. Verdedigend lieten de spelers goed werk zien, en de balonderscheppingen leiden weer tot snelle wisselingen. In de 2e helft scoorde Baukje nog 2x. OKO F3 kon hier slechts 1 doelpunt tegen over stellen.
Bij de strafworpen scoorde Jan Rienk, het werd 1-1.
Een mooie overwinning, de tweede op rij. Komende zaterdag staat de uitwedstrijd tegen Quick '21 F2 op het programma. Zij hebben afgelopen week flink huisgehouden: 0-10 gewonnen van Noordenveld F2 (waar wij 2-1 van wonnen). Dan zullen we dus flink aan de bak moeten. We gaan het meemaken.

17 apr.20:00Oerterp/VKC MW1 - Boelenslaan / It Fean MW1Meer
20 apr.09:30It Fean / Boelenslaan F1 - Harkema F1Meer
20 apr.09:30Oerterp E1 - It Fean / Boelenslaan E3Meer
20 apr.10:00It Fean / Boelenslaan B1 - DTL B1Meer