Afgelopen zaterdag 29 maart was de eerste wedstrijd voor It Fean F2 in vernieuwde samenstelling. Een aantal spelers van de F2 was doorgestroomd naar de F1, een aantal beginnende spelers had het team weer compleet gemaakt. Spannend om te zien hoe dit team zich gaat ontwikkelen.

Baukje, Marit en Tim zijn de ervaren F2 spelers, met de aanvulling van Emma, Eva, Amarens en Jan Rienk is een mooie mix gemaakt. De nieuwelingen hadden in de zaal wel getraind, maar nog geen enkele wedstrijd gespeeld. Deze eerste veldwedstrijd tegen Noordenveld F2 was dan ook de vuurdoop. En die hebben ze goed doorstaan.
De coach en assistent-coach zagen een gretig team tegen Noordenveld F2. Vooral de eerste 10 minuten was het balbezit voor It Fean. Er kwamen niet veel kansen, maar er werd prima gespeeld. Waar nodig werd ook verdedigend goed opgelet. Soms waren ze de tegenstander even kwijt, een ander moment werd die geen seconde uit het oog verloren. Soms een sprintje trekken om net de bal nog te kunnen pakken, soms een beetje bang omdat de bal op je kan vallen.
Met 2 doelpunten van Baukje leken we goed de rust in te gaan. Helaas scoorde Noordenveld voor rust ook nog 1 punt.
In de pauze even bijkomen, ranja drinken. En opladen voor de tweede helft. “Hebben we al gewonnen ?” “Nee, alleen de eerste helft nog maar”.
Vol goede moed en met vertrouwen starten we aan de tweede helft. Aan beide kanten wordt gescoord, wel afgekeurd, want verdedigd. Ook wordt er nog een strafworp gemist. Het geeft niet, we staan nog steeds voor. En tot het eindsignaal blijven we strijden.
De stand verandert niet meer, de eerste wedstrijd is gewonnen. Een prima prestatie van dit nieuwe team. Ook de strafworpen winnen met 2-0, doelpunten van Baukje en Emma.
Op het eerste gezicht lijkt de poule samenstelling nu wat evenwichtiger dan in de zaal, waarschijnlijk allemaal ‘eerstejaars’ F-spelers. Misschien kunnen we door onze ‘ervaring’ net wat verder komen. We zullen het zien.
Voorlopig kijken we niet te ver vooruit, maar de eerste punten zijn in ieder geval binnen.
De volgende wedstrijd is op 12 april tegen OKO/BIES F3.