Met Roan en Marije op de bank begon It Fean aan de wedstrijd. Er werd direct vanaf het begin pittig gespeeld. Drachten had voortdurend het nakijken. Door een overtreding op Stella mocht Jens de strafworp nemen. Helaas ging deze net naast maar gelukkig maakte Grytsje het goed. 1-0. De kop was eraf.

Al snel kwamen de 2-0 (Maaike) en de 3-0 (Jens). Vervolgens kwam Drachten met een korte aanval, maar dit mislukte. It Fean neemt het weer over. Er werd veel op de korf geschoten, maar of de bal ging net naast, op de rand of hij ging er door maar was het verdedigd. Er waren kansen in overvloed en er werd snel en afwisselend gespeeld. De 4-0 werd door Stella gescoord via een inloop bal door Jens aangegeven. Vervolgens scoorde Stella nog eens maar deze werd afgekeurd. Jens zorgde voor de 5-0 met een mooi afstandschot. Er werd van kant gewisseld.

Joëlle maakte van afstand gemakkelijk de 6-0. En ook nu waren de kansen groot, Femke van afstand, net naast, Eline van afstand, helaas.
\Afgekeurde doelpunten door snijden en verdedigen. Klaas wist het met een mooi afstandschot af te maken op 7-0. Ook Femke liet zien dat ze van afstand kan schieten. 8-0. Vlak voor rust kwam er nog een vrije worp voor Drachten maar dit liep op niets uit.

Na de pauze zaten Joëlle en Femke op de bank. Drachten begon de 2e helft beter te spelen en kregen direct al een kans. Deze was net mis. De volgende kans, inloopbal, zat wel. 8-1. It Fean nam weer het initiatief. Jens scoorde rap erna 9-1. It Fean ging aanvallend heel goed door. Stella zorgde voor de dubbele cijfers 10-1. De 2e helft was al net zo mooi om na te kijken als de 1e. Snel en aanvallend spel. Drachten kreeg meer kansen maar de verdediging deed goed haar werk. Jens zorgde voor de 11-1.

Na de wissel ging een afstand schot van Marije net naast. Een afstand schot van Eline was wel raak. 12-1. Drachten kreeg een vrije bal door goed en verdedigend werk van It Fean. Drachten kon de kans niet benutten. It Fean neemt weer over en Eline scoort van afstand 13-1 evenals Roan die de 14-1 maakt. Vervolgens wordt het nog 15-1 en Drachten weet op de valreep nog via een snelle aanval de 15-2 te scoren.

Dit was een mooie wedstrijd om naar te kijken. Fel en snel met veel balbezit: kortom een lust voor het oog.

25 apr.20:15DWA/Argo/ROG MW3 - Boelenslaan / It Fean MW1Meer
It Fean / Boelenslaan F1 - Harkema F120 apr.10 - 12
Oerterp E1 - It Fean / Boelenslaan E320 apr.6 - 4 (0 - 0)
It Fean / Boelenslaan B1 - DTL B120 apr.5 - 7