Op zaterdag 8 februari stond voor It Fean 2 de wedstrijd tegen Sparta 3 uit Zevenhuizen op het programma. Sparta is geen onbekende ploeg voor It Fean en staat bekend om hun tactiek van het achterverdedigen. Het vorige duel wist It Fean hier goed mee om te gaan en namen de punten redelijk gemakkelijk mee naar huis met een eindstand van 6-11. Dit in tegenstelling tot afgelopen zaterdag, waar It Fean duidelijk meer moeite had met het saaie en langzame spelletje van het achterverdedigen.

It Fean begon de wedstrijd goed. Meike Lettinga wist binnen een minuut een inloopbal te scoren. Helaas had Sparta hier ook een antwoord op en brachten de stand weer op gelijke hoogte. Dit was het ook het beeld in de eerste helft van de wedstrijd: om en om werd er gescoord. It Fean speelde geduldig en kreeg voldoende kansen, maar wisten deze niet af te ronden. Door enkele onnodige fouten werd er in de laatste twee minuten van de eerste helft nog twee keer gescoord aan de kant van Sparta, waardoor er met een stand van 6-7 werd gerust.

Na de pauze vervolgde Sparta hun spel met het achterverdedigen en dat resulteerde in weinig doelpunten. In de eerste 20 minuten van de tweede helft zijn er maar 2 doelpunten gevallen voor beide ploegen. Pas in de laatste tien minuten werd de korf frequenter gevonden, maar ten opzichte van de eerste helft waren de rollen nu omgekeerd. Sparta wist telkens als eerste te scoren waarna It Fean de aansluitingstreffer maakte. Zo bleef It Fean achter de feiten aanlopen en werd er door de scheidsrechter afgefloten met een eindstand van 10-11 in het voordeel van Sparta.

It Fean 2 is nu eerst twee weken vrij en zal op 1 maart aantreden tegen Invicta. De wedstrijd wordt om 13:10u gespeeld in de Van der Bijhal in Kollum.

17 apr.20:00Oerterp/VKC MW1 - Boelenslaan / It Fean MW1Meer
20 apr.09:30It Fean / Boelenslaan F1 - Harkema F1Meer
20 apr.09:30Oerterp E1 - It Fean / Boelenslaan E3Meer
20 apr.10:00It Fean / Boelenslaan B1 - DTL B1Meer