Het moment van Victorie zou steeds dichter bij komen. De eerste zaalwedstrijd van It Fean F2 die gewonnen werd, was een oefenwedstrijd, dus eigenlijk telt die niet. Na 2 gelijke spelen tegen CSL in de competitie, was zaterdag Harich F1 de tegenstander. Op papier een te winnen wedstrijd.

Duidelijk was dat de spelers gemotiveerd waren, sommigen spraken zelf over een “zwakke tegenstander”, dat was nu niet het geval. Harich had veel minder tegendoelpunten dan ons, maar was slechts 3x tot scoren gekomen. Wij, daarentegen, hadden er al 9 ballen ingegooid. Daar lagen dus onze kansen. En vooral: goed verdedigen.

Jeska, Baukje, Anne Jorn en Karst begonnen in de basis en op de bank zaten Wieteke, Marit en Tim. Na 3 minuten was het al 1-0, Baukje had gescoord. Iedereen was euforisch. Zou het vandaag dan toch gebeuren….. Maar het bleef spannend, de teams waren redelijk aan elkaar gewaagd. De meeste kansen waren wel voor It Fean, maar het 2e doelpunt viel niet. Er werd goed verdedigd, daar lag een belangrijke basis voor het eindresultaat.
In de pauze moest de coach er nog flink op hameren. We stonden voor, maar met 1 tegendoelpunt zouden we wéér gelijk spelen. En dat wilden we niet, toch ?
Niemand wilde verliezen … met de overwinning in het vooruitzicht gingen we het veld weer in. Nagelbijten en tandenknarsen, maar we moesten tot de laatste 10 minuten wachten. Jeska bracht eindelijk de stand op 2-0. Publiek op de banken: 2 punten voor It Fean. Een geweldig resultaat.
In de roes van de overwinning moesten er ook nog strafworpen genomen worden, die werden als een formaliteit afgedaan. Winst 2-5 voor Harich, doelpunten van Baukje en Wieteke
De komende 2 wedstrijden, lijkt het team niet veel kans te hebben. Maar noteer 8 maart maar vast in de agenda: de return tegen Harich. We gaan weer voor de winst !

20 apr.09:30It Fean / Boelenslaan F1 - Harkema F1Meer
20 apr.09:30Oerterp E1 - It Fean / Boelenslaan E3Meer
20 apr.10:00It Fean / Boelenslaan B1 - DTL B1Meer
20 apr.10:00Harkema E1 - It Fean / Boelenslaan E2Meer