Afgelopen zaterdag stond de spannende wedstrijd It Fean 1 – Invicta 1 op het programma. Invicta was gedeeld koploper met 8 punten, It Fean stond hier één plek onder met 6 punten. Voor beide ploegen was winst belangrijk.

De Expert-formatie begon goed aan de wedstrijd. Lange aanvallen werden opgezet. Het afronden was moeizaam de eerste 10 minuten van de wedstrijd, maar na 18 minuten wist de thuisploeg een 5-0 voorsprong op het scorebord te zetten. De Pruttelpot-formatie kon pas na 20 minuten het eerste doelpunt laten noteren. De Kollumers waren niet overrompeld en wisten binnen 5 minuten nog 3 maal te scoren. Vlak voor rust maakten beide ploegen nog 1 goal en dit betekende een ruststand van 7-5.

Na de rust kwam It Fean beter uit de startblokken. Via Hillebrand Wiersma en Ron Berkenbosch werd de voorsprong uitgebreid naar 10-6. Echter de heren Arjan Kiewiet en David van Dunsschoten van Invicta maakten de marge kleiner en brachten de stand terug naar 11-10. De dames van It Fean wilden echter geen herhaling van vorige week en wisten de korf nog vier keer te vinden, dit bracht de marge terug op 4. Folkje Tjalsma maakte nog een doelpunt aan Invicta zijde, maar dit bleek niet genoeg te zijn. In de laatste minuut wist It Fean nog 1 keer de korf te vinden en bracht de eindstand op 16-12.

Beide ploegen staan nu op een gedeelde 2e plaats met 8 punten. Volgende week treedt Invicta thuis om 14:45 uur aan tegen Elko/SSC en It Fean gaat om 21:20 uur op bezoek bij De Granaet in Dokkum.