De wedstrijdverslagen van 3 laatst gespeelde wedstrijden van It Fean 4.

Nadat we de eerste 2 wedstrijden hadden gewonnen moesten we 23 november spelen in Oosterend tegen WWC 3. It Fean 4 begon echt moeizaam in deze wedstrijd. Net name het eerste verdedigingsvak had het aanvallend erg moeilijk. Er werd te snel geschoten en daardoor speelden we ons zelf uit de wedstrijd. Bij rust was het dan ook pas 3-4. In de rust dit samen goed besproken en daarna ging het erg goed en liepen we uit naar een eclatante 3-19 eindstand.

Zaterdag 30 november stond er een tegenstander van ander kaliber op het programma: V en V 4. Een veel jonger team en dus werd een zware wedstrijd verwacht. Na de 0-1 was It Fean echter ongenaakbaar en kwamen we met 7-1 voor en bij rust was het 8-4.
Toch had iedereen nog niet het gevoel dat de wedstrijd al gespeeld was en dus moesten we nog even flink aan de bak. Mede gestalte gegeven door inzet van enkele jonge schutters aan V en V zijde. It Fean bleef echter steeds aan de goede kant van de score en wisten we een 15-13 overwinning te bemachtigen. De wedstrijd werd in de eindfase helaas ontsierd door een 4-tal gele kaarten aan V en V zijde en dat was niet aan het fluiten van Pieter Veninga te wijten.

Op zaterdag 7 december op pad naar medekoploper CSL 5. Een jonge ploeg die enkele grote uitslagen had laten zien. Met Sjoukje Hoekstra als welkome aanvulling gingen we de strijd aan en een strijd werd het. Nog koud in het veld en we stonden al met 3-0 achter: een flitsende start van CSL en daar had It Fean even moeite bleef. We bleven echter rustig en raakten niet in paniek en langzamerhand kantelde het spelbeeld. Jehannes was de eerste die dat ook op het scorebord liet zien. Vervolgens gingen we rustig door en kon je af en toe al zien dat er wat frustratie ontstond bij CSL. Voor rust viel Jehannes licht geblesseerd uit en met z'n eerste balcontact bracht Rutmer ons voor het eerst op voorsprong.
Bij rust was het 4-5 in ons voordeel. In de rust er op gehamerd dat we rustig moesten blijven en dat met name de heren niet te snel moesten schieten.
Direct na rust scoorde Rutmer de 4-6 en eigenlijk konden we de 2e helft steeds aan de leiding blijven. Vanaf dat moment vierde frustratie bij CSL hoogtij. Eigenlijk was dat alleen de heer van Henk die zich niet in de hand had. Maar daarmee de sfeer in de wedstrijd wel een negatief effect meegaf. It Fean bleef rustig en uiteindelijk werd een 10-11 overwinning behaald. Erg knap gedaan.