Na een oorwassing in Zuidlaren (Ritola) waar voldoende over is gezegd, vorige week een gelijkspel tegen TFS was het de vraag of It Fean 3 zich weer kon herstellen en op haar normale niveau zou komen. Sparta (Ze) 3 leek daarvoor (op papier) wel de ideale tegenstander. Maar de competitie zit vol verrassingen….

It Fean begon met Henk, Peter, Daisy en Jantina in de aanval, Margriet, Eelkje, Herman en Jenco in de verdediging. De bank werd bezet door Peter S, Susanne en Petra.
Vooraf werd gevreesd voor de ‘jonkies’ bij de tegenstander, gelukkig begonnen die op de bank. Het veld was door de 2 eerdere wedstrijden al een stuk minder geworden. Nadat het veld was verlegd kon de strijd beginnen. It Fean kwam goed uit de startblokken, het eerste aanvalsvak stond goed en binnen 5 minuten was het 2-0. Het tweede aanvalsvak pakte dit goed over: 4-0. Dit was een vliegende start. Met een regelmatige score kon It Fean uitlopen, binnen 11 minuten was het 6-0. De posities waren over het algemeen goed ingevuld, er kwam veel ruimte voor het schot, soms was de verleiding echter te groot. Dit leidde soms tot gemakzucht. Verdedigend stond het goed. Tegen TFS was er regelmatig sprake van verslapping, deze wedstrijd niet.
De tegenstander was ook duidelijk van ander kaliber. Aanvallend niet bij machte om potten te breken, verdedigend lieten ze te veel ruimte vallen en kon It Fean vaak de juiste korfpositie invullen.
Met een ruststand van 13-6 werd de warme kleedkamer opgezocht. Het had een groot deel van de eerste helft geregend, dus dat was een welkome afwisseling.
De tweede helft gaf niet een ander beeld als de eerste helft. Af en toe stak enige arrogantie de kop op en kwamen flarden van misplaatst Gallery-play naar boven. Dit werd vakkundig door omstanders verbaal de kop ingedrukt.
Vermeldenswaardig is nog de invalsbeurt van Peter S die in zijn eerste balcontact van afstand scoorde.
Met de eindstand van 24-10 komt er een goed slot voor deel 1 van de veldcompetitie.
Ondanks de wat mindere wedstrijden staat It Fean op de 2e plaats, maar met ruime achterstand op koploper Parabool.
Even een paar weken geen (competitie-)wedstrijden, maar begin november start de (lood-) zware zaalcompetitie weer.
Voor de statistieken, de doelpunten: Henk en Herman 8, Eelkje, Jantina, Daisy 2, Jenco, Peter S 1.