De EXPERT-formatie heeft afgelopen zaterdag de eerste helft van de veld competitie afgesloten met een belangrijke overwinning op Altijd Kwiek. Door deze winst en de andere gunstige uitslagen in de poule liggen er in het tweede deel van de veldcompetitie nog volop kansen om boven in mee te gaan draaien.

De wedstrijd begon voortvarend voor de uitspelende ploeg, al in de eerste minuut tekende Altijd Kwiek voor de 0-1 op het scorebord.
In de daaropvolgende aanval wist It Fean ook gelijk te scoren. En dit bleek ook de gehele eerste helft zo te blijven om en om werd er gescoord , Gelukkig wist It Fean net voor de pauze een kleine voorsprong te pakken zodat er gerust kon worden met 7-5 voorsprong.
Met een na de rust was het gelijk Altijd kwiek die weer de score opende. Maar ook nu weer wist It Fean hier op gelijk te reageren en kon zo de kleine voorsprong behouden.
Wat deze middag bij het It Fean het probleem was, dat de vele kansen die werden verkregen niet werden benut .
Met een 11-8 voorsprong en nog een kleine 10 minuten te spelen was het de taak aan It Fean om de wedstrijd rustig en verzorgd uit te spelen. Wat ook geschiede en zo dan ook de belangrijke punten werden binnen gehaald

Dit was tevens de laatste wedstrijd voor It Fean bij de KC Boelenslaan, volgend voorjaar hopen we weer op ons eigen sportpark de Ketting te spelen.
Hierbij willen we KC Boelenslaan nogmaals bedanken voor hun gastvrijheid.

20 apr.09:30It Fean / Boelenslaan F1 - Harkema F1Meer
20 apr.09:30Oerterp E1 - It Fean / Boelenslaan E3Meer
20 apr.10:00It Fean / Boelenslaan B1 - DTL B1Meer
20 apr.10:00Harkema E1 - It Fean / Boelenslaan E2Meer