Vandaag moest de D1 uit naar Drachten. Met een goed humeur liepen we het veld op, klaar voor de wedstrijd. Omdat we de vorige keer wonnen met 13-3 hadden we het volste vertrouwen dan het nu ook wel goed zou komen. Misschien hadden we daar toch iets te makkelijk over gedacht. Maar het begon wel goed.

Eerst kwam Jens met een mooi afstandschot uit de hoek. Daarna Femke, een prachtige inloop bal: 0-2. Maar of het nou kwam doordat we tegen de zon inspeelden, of dat we gewoon nog half sliepen, kwam het daarna 1-2 te staan. Maar dat maakte Femke algauw weer goed met een inloopbal: 1-3. Maar toen werd het 2-3, en daarna 3-3! De schrik zat er even goed in.

Toen werd het rust en met wat peptalk en een preek van Margriet waren we toch gemotiveerd om nóg beter ons best te doen. De 2e helft begon: meteen een afstandschot van Jens (3-4). En daarna kwam Femke (3-5). Toen had de tegenpartij een kleine kans maar gelukkig misten ze. En daar was Maaike! 3-6.

We waren weer geconcentreerd en het ging steeds beter. Femke met 3-7, daarna kreeg Jens een strafworp, die ging er mooi in! (3-8). Toen Joëlle met een inloopbal (3-9) , en Roan (3-10) en Joëlle (3-11) met de laatste 2 kansjes.

We waren volop aan het scoren toen het fluitsignaal klonk. Gewonnen! Toen hoorden we van Margriet dat we al kampioen waren! Op naar de Mac Donalds!