In de voorbereiding voor de competitie zijn we naar het toernooi in Oudega geweest. Helaas hebben we daar alle wedstrijden verloren. Ook hadden we daar de pech dat Japke haar vinger heeft gebroken en de komende weken is uitgeschakeld.  Remco Zijlstra, de trainer, is druk bezig om deze 9 dames, die vorig jaar in de B2 en C2 speelden, goed samen te laten spelen, want de dames moeten nog wel wat aan elkaar wennen.

Vorige week stond de wedstrijd tegen VZK B1 op het programma. We begonnen met een 1-0 voorsprong door een mooi afstandschot van Anna. Helaas konden we deze stand niet vasthouden. De aanval had moeite met scoren,  goed rondspelen en vooral ook het invullen van de posities onder de korf. We kwamen dan ook op een achterstand van 1-3. Net voor de rust scoorde Catherine door een uitstapbal bij de korf, de dames noemen dit de ‘WC bal’ 2-3. Door een slechte uitspeelbal  kwam VZK op 2-4. Kyra scoorde daarna gelukkig de 3-4. VZK kwam met een doorloopbal op 3-5. Helaas miste Julienne in de laatste minuten nog een mooie doorloopbal. De wedstrijd eindigde in 3-5 verlies.

Zaterdag gingen we op pad naar de Veenhoop, Altijd Kwiek B1. Afgelopen week stond de training in het teken van 4-0 spelen, wel een beetje saai, maar het heeft zijn vruchten al afgeworpen. We kwamen achter met 1-0 door een doorloopbal. Door goed optreden van de scheidsrechter kregen we een vrije bal mee die Catherine nam. Sandra stond onder de korf en werd niet goed verdedigd, Sandra schoot raak 1-1. Nynke scoorde voor de rust uit een doorloopbal de 1-2. In de pauze hebben we de dames nog even extra op scherp gezet en Julienne werd gewisseld voor Nynke Spijker. Na een aantal misse afstandschoten van Elisa en een goede aanwijzing van Remco was het volgende afstandschot van Elisa raak 1-3. Catherine scoorde van afstand de 1-4. Helaas werd het nog 2-4 door een omdraai balletje onder de korf,  maar wij gingen met de 2-4 winst naar huis!

Ga zo door dames!!

:sad:

20 apr.09:30It Fean / Boelenslaan F1 - Harkema F1Meer
20 apr.09:30Oerterp E1 - It Fean / Boelenslaan E3Meer
20 apr.10:00It Fean / Boelenslaan B1 - DTL B1Meer
20 apr.10:00Harkema E1 - It Fean / Boelenslaan E2Meer
20 apr.10:15Harkema D1 - Boelenslaan / It Fean D1Meer
20 apr.10:30It Fean / Boelenslaan E1 - Wêz Warber en Fluch E2Meer
20 apr.11:30It Fean / Boelenslaan A2 - Drachten/Van der Wiel A3Meer
20 apr.12:15Wêz Warber en Fluch/Pallas '08_thebagstore.nl C1 - Boelenslaan / It Fean C1Meer
20 apr.13:30Invicta/Frigro A1 - It Fean / Boelenslaan A1Meer
20 apr.14:00Heerenveen 4 - It Fean / Boelenslaan 3Meer