Afgelopen zaterdag moest It Fean 3 aantreden tegen Noordenveld 4. Een dag waarop de weergoden goedgestemd waren voor ons. Net voor aanvang van de wedstrijd brak de zon door en was het windstil.
Kortom, de condities waren dus goed om een doelpuntrijke wedstrijd neer te zetten, zo ook gebleken.

De opstelling was iets gewijzigd i.v.m. afwezigheid van Daisy en Jantina en terugkomst van Rutmer.

In de aanval:   Manon, Grietje, Peter en Jenco
In de verdediging:   Petra, Eelkje, Sander, Herman

De wedstrijd ging vlot van start. Het eerste doelpunt viel gelijk vanuit de eerste aanval aan de kant van Noordenveld. It Fean had hier in dezelfde minuut nog een antwoord op door een tweetal mooie uitstartballen van Grietje en Sander.
Er werden mooie combinaties gespeeld door beide ploegen. Echter Noordenveld wist de kansen in deze fase van de wedstrijd beter af te ronden. Al snel kwam It Fean beter in hun spel en zorgde voor een betere afronding van de kansen.
Inmiddels bracht dit de stand op 5-6 in het voordeel van It Fean.
De heren van It Fean hadden het wat lastiger in de verdediging dan de dames, maar door goede coaching konden we dit goed onderdrukken.
Vlak voor de rust werd de korf goed gevonden door een reeks van afstandschoten. Sander was deze dag goed op schot, wat er voor zorgde dat de ruststand op 8-12 kwam te staan.

In de tweede helft kwam It Fean weer goed de kleedkamer uit en gingen we door met een reeks van mooie combinaties. De kansen lagen in het aanvalsvak met name bij de dames. Door een fraaie uitwijkactie kwam Manon wederom tot scoren.
De scheidsrechter floot een goede wedstrijd en dat was ook duidelijk te merken in het spel. Toneelspelletjes die door sommige spelers werden opgevoerd, werden dan ook keihard afgestraft. De wedstrijd vorderde en in de laatste 20 minuten werden Rutmer en Margriet er in gebracht voor Herman en Eelkje.
Margriet wist haar dame gelijk te verbazen door een tweetal mooie afstandschoten. Het laatste doelpunt van Manon bracht de stand uiteindelijk op een verdienstelijke 12-21. Een mooie winstpartij voor It Fean 3!

De doelpunten voor It Fean:   Manon 5, Jenco 4, Sander 4, Herman 4, Margriet 2, Petra 1 en Grietje 1