Op donderdag 25 april moest It Fean 3 aantreden tegen Sparta 3. Thuis werd hier nipt van gewonnen. Het beloofde dus een spannende pot te worden. In de aanval begonnen Sander, Jille, Grietje en Daisy, de verdediging bestond uit Jenco, Peter, Manon en Jantina. Peter-Steffen en Petra begonnen op de bank.

De eerste minuten was het aftasten van beide kanten. Toch was het Sparta die de score opende. It Fean had hier geen antwoord op, ondanks de vele kansen. Sparta was veel scherper en benutte de gegeven kansen wel en speelde een voortreffelijke eerste helft.
Pas na een half uur wist Jantina een omdraaibal door de korf te gooien en werd de ruststand bepaald op 6-1 voor Sparta.

Margriet gaf aan dat er verdedigend veel te slap en lang niet scherp genoeg werd gespeeld. Aanvallend was het vooral stilstaan en wachten op de bal, veel te statisch. Na de rust werd Peter-Steffen voor Sander gebracht. De thee en toespraak van Margriet deed It Fean goed en zo kwamen we terug in de wedstrijd door drie keer op rij te scoren 6-4. Petra kwam er voor Daisy in, die om een blessure te voorkomen, naar de kant ging. Sparta bleef er van afstand veel in schieten en liep naar het eind van de wedstrijd uit naar 13-8.

Een terechte overwinning. Sparta gaat hierbij It Feaan voorbij op de ranglijst. It Fean speelt zaterdag 11 mei in en tegen Noordenveld om 17:00 uur. Noordenveld staat met 1 punt onderaan en 9 punten achter It Fean. Wel gaat It Fean 3 geen doordeweekse wedstrijden meer spelen. Beide werden verloren.

Score: Jantina, Peter-Steffen 2, Jenko, Jille, Petra, Grietje 1

20 apr.09:30It Fean / Boelenslaan F1 - Harkema F1Meer
20 apr.09:30Oerterp E1 - It Fean / Boelenslaan E3Meer
20 apr.10:00It Fean / Boelenslaan B1 - DTL B1Meer