Afgelopen zaterdag stond voor It Fean de tweede veldwedstrijd van dit seizoen op het programma. Ditmaal reisden de Feansters naar Dokkum om het op te nemen tegen de Granaet. Een eerdere ontmoeting van beide ploegen had geleid tot een 15-16 nederlaag voor It Fean. Met een enigszins gewijzigde opstelling begon It Fean aan een moeizame wedstrijd.

Zowel de Granaet als It Fean waren in de eerste minuten na het startsignaal zoekende naar een doelpunt, beide ploegen kregen volop kansen, maar het was de Granaet welke de scoreverloop wist te openen door in de zesde minuten een strafworp te verzilveren. Aan beide zijden had men enigszins last van de winderige omstandigheden. Na 7 minuten spelen was het duidelijk dat het aanvalsvak van It Fean er niet aan te pas kwam, kansen werden niet of nauwelijks gecreëerd, en de kansen welke werden gecreëerd leiden niet tot doelpunten. Het was Dokkum welke wederom uit een verdedigende fout van It Fean wist te profiteren. Jabic de Jager wist in de achtste minuut een vrije bal koelbloedig af te ronden.

Na de vakwissel liet de uitstekend verdedigende Ron Berkenbosch zien dat het ook anders kon. Hij wist in de eerste aanval van grote afstand de bal door de mand te gooien. Hierna wist It Fean door eveneens een strafworp weer langszij te komen bij de Granaet. Het was de thuisspelende ploeg welke het initiatief bleef nemen. Door het moeizaamlopende aanvalsvak van It Fean wist de Granaet de voorsprong voor rust uit te bouwen tot een comfortabele 7-4 voorsprong.

Na de rust werd er direct ingegrepen door trainer/coach Henk Berkenbosch. Remco van der Veen en Treja Broersma vervingen respectievelijk Johan Zijlstra en Hilliena Zandstra. Dit leek zijn vruchten af te werpen. Het spelbeeld werd anders en de Granaet kreeg in verdedigend opzicht duidelijk minder grip op de aanvallen van It Fean. Doordat de aanvallen beter liepen en de kansen nu wel werden afgerond wist It Fean een 8-4 achterstand weg te werken. Op dit moment bedroeg de stand 10-10.

Met nog 6 minuten te spelen was het zowaar weer een wedstrijd geworden. Helaas bleken deze 6 minuten niet meer voldoende te zijn om de wedstrijd naar de hand van Expert-formatie te zetten. Dit doordat de Granaet 2 minuten voor het eindsignaal nog éénmaal wist te scoren waardoor de eindstand 11-10 bedroeg.
Volgende week speelt It Fean om 15:30 thuis tegen de Flamingo’s uit Buitenpost.

20 apr.09:30It Fean / Boelenslaan F1 - Harkema F1Meer
20 apr.09:30Oerterp E1 - It Fean / Boelenslaan E3Meer
20 apr.10:00It Fean / Boelenslaan B1 - DTL B1Meer
20 apr.10:00Harkema E1 - It Fean / Boelenslaan E2Meer