Afgelopen zaterdag is It Fean 3 voor eigen publiek kampioen geworden tegen Heerenveen 5. In de aanval begonnen Herman, Jenko, Manon en Daisy. De verdediging bestond uit Peter, Peter-Steffen, Eelkje en Grietje. De goed bezette bank bestond uit Jille, Rutmer, Petra, Jantina en de uit Canada teruggekeerde Sjoerd.

Evert floot voor het begin van een spannende wedstrijd. De hele eerste helft ging de wedstrijd op en neer, waarbij It Fean vergat meer te scoren. Na 11 minuten kwam dan ook de eerste wissel van de wedstrijd. Evert verliet het veld voor Henk, die eigenlijk op papier stond. Bij rust stond het 6-4 voor It Fean.

Coach Margriet wou na de rust een compleet vak wisselen, maar durfde dat nog niet aan. Wel kwam Petra in de ploeg voor Daisy. Het gaatje van twee bleef tot een kwartier voor tijd staan. Tijd voor nog een wissel, Jille kwam erin voor Peter-Steffen. Door wat meer op de dames te spelen kwamen er nu meer kansen, die benut werden door strafworpen van Peter. Een gat van 6 doelpunten werd geslagen en daarmee was de wedstrijd gespeeld.

Met een eindstand van 14-9 was het kampioenschap binnen en kon er worden gefeest, iets wat je wel kan overlaten aan It Fean 3. Graag wil ik namens het derde een ieder bedanken die dit zaalseizoen mee heeft gedaan. Bij een telling kwamen we op 19 spelers, grote klasse dus.

Doelpunten: Herman 5, Peter 4, Grietje 2, Eelkje, Petra en Peter-Steffen 1

25 apr.20:15DWA/Argo/ROG MW3 - Boelenslaan / It Fean MW1Meer
It Fean / Boelenslaan F1 - Harkema F120 apr.10 - 12
Oerterp E1 - It Fean / Boelenslaan E320 apr.6 - 4 (0 - 0)