Zaterdag vertrok It Fean 2 naar Leeuwarden voor de wedstrijd tegen Pallas. Het tweede staat op de 6e plek in de poule. Aangezien de nummers 7 en 8 uit de poule degraderen en er volgende week de westrijd tegen DTG ( = nr. 7) op het programma staat wilde It Fean graag de wedstrijd winnen. Bij winst voor Pallas zou Pallas kampioen zijn, dus het zou een zware opgave worden.

It Fean begon, met coach Evert, voortvarend aan de wedstrijd. Na een 1-0 achterstand nam It Fean de voorsprong en bouwde deze uit tot 1-4 door doelpunten van Johan, Hilliena, Remco en Niels. Vervolgens kwam Pallas weer terug. Hilliena scoorde nog en met een voorsprong van 4-5 ging It Fean de rust in.
Het klasseverschil wat er tussen beide teams theoretisch zou moeten zijn bleek niet uit het wedstrijdbeeld van de eerste helft. Daarom begon It Fean weer vol goede moed en zelfvertrouwen aan de tweede helft. Johan scoorde vanaf afstand en dit leide tot een 4-6 tussenstand. Vervolgens kwam It Fean niet meer tot scoren en kwam Pallas steeds beter in de wedstrijd. Kansen werden goed door hen uitgespeeld en dat resulteerde in een achterstand voor It Fean. Hilliena maakte nog een treffer maar het mocht niet meer baten. Pallas gaf de overwinning en dus het kampioenschap niet meer uit handen. De eindstand was 12-7 voor Pallas.
Volgende week staat voor het tweede team een belangrijke wedstrijd op het programma. It Fean speelt dan thuis tegen DTG en zal dan tenminste gelijk moeten spelen om zich in de huidige klasse te blijven handhaven. De wedstrijd begint om 18:30 uur.