Zaterdag 19 januari moest It Fean aantreden tegen Sparta Zevenhuizen. It Fean was al vijf wedstrijden op rij ongeslagen en wilde deze trend graag doorzetten.

Beide teams begonnen de wedstrijd fanatiek en de EXPERT-formatie kwam snel op een 3-0 voorsprong. Na twintig minuten te hebben gespeeld begon Sparta iets terug te doen. Na een voorsprong van 3-5 werd de score vlak voor rust gelijkgetrokken tot 5-5.

Na de rust was het meteen It Fean weer die het initiatief nam en al snel op 5-7 voorsprong kwam. Sparta zette aan en It Fean kwam zelfs op 10-9 achterstand. De doelpunten vielen snel achter elkaar, maar It Fean wist weer iets uit te lopen tot 11-14 in de twintigste minuut. Nu was de tijd in het voordeel en daar profiteerde It Fean ook goed van, door middel van lange aanvallen. Pas in de negenentwintigste minuut wist Sparta de 12-14 te scoren. It Fean wist in de dertigste minuut nog een strafworp te verzilveren en hiermee de eindstand van 12-15 op het scorebord te zetten.

Sparta had pech dat It Fean haar beste wedstrijd van het seizoen speelde. Vanaf de eerste seconde speelde de ploeg van Henk Berkenbos scherp, geconcentreerd en gedisciplineerd. Verdedigend werden de spitsen van Sparta vrijwel geheel aan banden gelegd. De aanvallen werden geduldig en verzorgd uitgespeeld en vaak doeltreffend afgerond.
It Fean speelt volgende week thuis tegen Harich uit Balk. Harich staat één punt boven It Fean en het belooft dus een spannende wedstrijd te worden.