Afgelopen zaterdag stond voor het vlaggenschip van It Fean de laatste wedstrijd van 2012 op het programma. It Fean reisde hiervoor af naar Balk om het op te nemen tegen DTG (Wijckel). It Fean stond voorafgaand aan het duel slechts twee punten boven DTG. De EXPERT-formatie was dan ook gebrand op een overwinning.

In een matige wedstrijd wist It Fean met een nipte overwinning de punten mee naar huis te nemen. In de openingsfase van de wedstrijd kwam DTG goed uit de startblokken en wist al snel een 3-0 voorsprong op te bouwen. It Fean was niet scherp en er waren veel plaatsifouten. Pas na tien minuten spelen wist It Fean de korf te vinden door een fraai afstandsschot van Marc de Vries. Na nog één doelpunt voor beide teams brak er een doelpuntloze periode aan. It Fean had moeite om goede aanvallen op te zetten met een sterke rebound. Met nog twee doelpunten aan beide kanten werd er gerust met een 6-4 achterstand voor It Fean.

Na de pauze pakte It Fean het spel beter op. Er werd beter samengewerkt en zodoende kon It Fean de stand gelijk trekken. De stand ging gelijk op en halverwege de tweede helft wist It Fean voor het eerst een voorsprong te pakken (7-8). Dit was echter van korte duur, want DTG wist van afstand weer te scoren. Toch was het It Fean die in de slotfase een gaatje van twee doelpunten kon maken door doelpunten van Ron Berkenbosch en Meike Lettinga (9-11). DTG wist nog éénmaal te scoren en zodoende sloot It Fean de laatste wedstrijd van het jaar af met een 10-11 overwinning.

Halverwege de competitieronde staat It Fean nu met 7 punten op de vijfde plek. Op 12 januari 2013 om 18.30 uur speelt It Fean een thuiswedstrijd tegen de Granaet uit Dokkum, die momenteel 6 punten hebben.

20 apr.09:30It Fean / Boelenslaan F1 - Harkema F1Meer
20 apr.09:30Oerterp E1 - It Fean / Boelenslaan E3Meer
20 apr.10:00It Fean / Boelenslaan B1 - DTL B1Meer
20 apr.10:00Harkema E1 - It Fean / Boelenslaan E2Meer