Afgelopen zaterdag reisde de EXPERT-formatie af naar Balk, om daar de uitwedstrijd tegen Harich te spelen. Harich nog ongeslagen, It Fean had al 2 nederlagen geleden en was dus toe aan een overwinning. Al in het begin van de wedstrijd bleek dit een lastige zaak te gaan worden. Harich speelde snel en had geen moeite de korf te vinden. It Fean daarentegen kon dit snelle tempo niet in haar eigen aanvallen overbrengen en had moeite met scoren. Dit betekende dat Harich na 60 minuten de punten in eigen huis hield.

De eerste 5 minuten ging de score gelijk op. Harich kwam op 1-0, maar It Fean had door een vrije bal een snel antwoord en zette 1-1 op het scorebord. Verder scoren ging moeizaam aan de kant van It Fean, maar bij Harich was de motor warm gedraaid en bijna alle schoten troffen meteen korf. Dit betekende dat de ploegen gingen rusten bij een 14-5 stand.

Trainer Henk Berkenbosch gaf in de rust aan gedisciplineerde aanvallen op te zetten, terug naar de basis en niet meegaan in het fysieke spel van Harich en verdedigend scherper te zijn en meer te vertrouwen op de 1 tegen 1.

De eerste 5 minuten van de 2e helft werd dit goed opgepakt. Anneke Tamsa wist in de eerste aanval meteen van afstand de korf te vinden. Echter Harich bleef mee scoren. Het gat bleef de hele 2e helft gelijk. It Fean had het verdedigend beter onder controle en er werden lange en goede aanvallen opgezet. Echter het gat was al te groot. De laatste 5 minuten schroefde Harich het tempo nog even op en maakte er een eindstand van 24-11 van. De ploeg was vandaag een maatje te groot voor de jonge ploeg van It Fean. Volgende week staat voor It Fean de derby tegen DTS op het programma. Om 18:40 uur in de Surventohal. Beide ploegen staan met 0 punten onderaan. Dit belooft dus een spannend en belangrijk duel te worden!

20 apr.09:30It Fean / Boelenslaan F1 - Harkema F1Meer
20 apr.09:30Oerterp E1 - It Fean / Boelenslaan E3Meer
20 apr.10:00It Fean / Boelenslaan B1 - DTL B1Meer
20 apr.10:00Harkema E1 - It Fean / Boelenslaan E2Meer