Zaterdag 22 september stond de wedstrijd KV It Fean – DWA/ARGO gepland. ‘Talent tegen routine’, dat is de beste manier om deze wedstrijd te beschrijven. Waar It Fean vooral jonge spelers heeft, heeft DWA/ARGO met name oudere, geroutineerde spelers.

Herman gaf de opdracht mee ze stuk te spelen. Vooral op snelheid proberen te winnen en het tactische spel van DWA/ARGO te dwarsbomen door veel op de ballijnen te verdedigen.

De wedstrijd ging van start en It Fean had de opdracht goed begrepen. DWA/ARGO kwam moeilijk tot spelen en dit resulteerde in twee mooie afstandschoten van Sander en Johan. Een van de heren van DWA/ARGO wist iets terug te doen door een kansje te benutten, maar Ellen houdt de afstand op twee doelpunten door zelf weer een afstandschot te scoren.

Hierna kwam het slimme spel van DWA/ARGO goed in beeld door een andere tactiek aan te nemen. Door op extreme wijze achter te verdedigen en ver in te zakken zorgden ze ervoor dat It Fean moeilijk aan lange aanvallen toekwam. DWA/ARGO zelf kon echter de korf wel goed vinden en wist de score weer gelijk te trekken. Aan het einde van de eerste helft stond het zelfs al 3 – 4 voor de bezoekers uit Winsum.

In de tweede helft wist It Fean helaas genoeg nog steeds niet om te gaan met het achterverdedigen van DWA/ARGO. Het werd eenrichtingsverkeer en It Fean wist nog maar een keer te scoren, via Johan. Eindstand 4 – 8. Niet slecht voor een jong team, maar er zal op bepaalde gebieden nog progressie geboekt moeten worden.

Goals van: Johan 2, Sander 1, Ellen 1

20 apr.09:30It Fean / Boelenslaan F1 - Harkema F1Meer
20 apr.09:30Oerterp E1 - It Fean / Boelenslaan E3Meer
20 apr.10:00It Fean / Boelenslaan B1 - DTL B1Meer