Afgelopen zaterdag stond opnieuw een streek derby op het programma in de derdeklasse poule 3C , dit maal KV It Fean tegen KV Harkema. De laatste ontmoeting voor de zomerstop resulteerde in een positief resultaat voor it Fean. Volop kansen voor de Expert-formatie om de moeizame seizoenstart te doorbreken.

De wedstrijd begon voortvarend voor It Fean, dit door dankbaar gebruik te maken van een strafworp veroorzaakt door de gretigheid van Harkema. In de hierop volgende minuut wist Harkema aansluiting te vinden door eveneens een strafworp te verzilveren. Door tweemaal de wedstrijdbal, aangeboden door Bies Marum, kort achtereenvolgens door de korf te gooien wist It Fean een gaatje te slaan waardoor de thuisspelende ploeg in het eerste twintig minuten van de wedstrijd het voortouw nam. Door het zwak verdedigen van Surhuisterveen slaagde de ploeg van trainer/coach Peter Buma erin maar liefst viermaal op rij te scoren. Hiermee stond de stand 7-9.

Beide ploegen waren in het eerste deel van de tweede helft aan elkaar gewaagd. Het scoreverloop ging nagenoeg gelijk op. Door het onbenut van een aantal opgelegde kansen slaagde Surhuisterveen er niet het gat van slechts één doelpunt te dichten. In de hierop volgende fase bleef het scoren aan beide zijden uit waardoor het scoreverloop stagneerde op 9-10. Harkema bleek uiteindelijk te bezitten over de langste adem door nog tweemaal te scoren gooide de formatie van Verzinkerij schippers de wedstrijd op slot en werd de eindstand bepaald op een 10-12 nederlaag voor Surhuisterveen.
Volgen week speelt It Fean uit tegen DTG in Wijckel. Harkemaspeelt haar wedstrijd uit tegen de Granaet.

20 apr.12:15Wêz Warber en Fluch/Pallas '08_thebagstore.nl C1 - Boelenslaan / It Fean C1Meer
20 apr.13:30Invicta/Frigro A1 - It Fean / Boelenslaan A1Meer
20 apr.14:00Heerenveen 4 - It Fean / Boelenslaan 3Meer
20 apr.15:30Hoogkerk/Schelwald Optiek 2 - It Fean / Boelenslaan 2Meer