It Fean 3 moest haar tweede wedstrijd aantreden tegen De Granaet 3 uit Dokkum. In de voorbereiding had It Fean al geoefend tegen dit team en gewonnen met 14-12. Afgelopen zaterdag zagen we een aantal nieuwe spelers en dachten we dat het wel een andere wedstrijd zou worden. Ook wij hadden een iets ander team. In de aanval Jille, Peter Steffen, Margriet en Jantina, in de verdediging Peter, Benjamin, Petra en Grietje. Op de sterke bank Eelkje, Jenko en Herman.

De wedstrijd ging goed van start met voor beide teams een bal door de korf binnen vijf minuten. Daarna zocht de aanval lange tijd voor goeie kansen, die uiteindelijk werden gevonden. Peter benutte en zelf gekregen strafworp en Petra scoorde een doorloopbal. Het eerste aanvalvak had gezien dat het ook sneller kon en Peter Steffen had het dan ook op zijn heupen om voor rust nog twee keer te scoren.

Herman gaf in de rust aan dat de kansen vooral lagen bij Petra en Grietje, de laatste omdat ze voortdurend vrij stond. Grietje voegde dus de daad bij het woord en ging te tweede helft helemaal los. Na de thee gooide ze er gelijk twee in, gat geslagen en de wedstrijd in de pocket. It Fean liep makkelijk uit naar een 10-1 voorsprong met goed verzorgd korfbal. Bij een stand van 12-4 kwam de klad er wat in en kwam De Granaet beter in haar spel en kon drie keer op rij scoren. It Fean ging na deze periode weer beter spelen en de kansen benutten, waardoor de wedstrijd uiteindelijk eindigde in 15-8. Een prima resultaat. Volgende week is het derde vrij. De eerst volgende wedstrijd is 22 september is thuis om 17:00 uur tegen Sparta 3 uit Zevenhuizen.

Score: Grietje 5, Jille 3, Peter, Peter Steffen 2, Jantina, Petra en Margriet 1