De eerste wedstrijd van het seizoen wordt gespeeld op een zonovergoten veld in Surhuizum. Na een geweldige overwinning van het 1e op DTS 1, mogen de “Alde vedetten” van het It Fean aantreden tegen DTS 3. Petra en Peter Steffen zijn het 3e komen versterken en Jantina is terug van zwangerschapsverlof. Met de luxe van voldoende spelers hoopt het 3e een stabiel team te kunnen houden gedurende het seizoen.

De eerste helft gaat gelijk op.  In de elfde minuut komt DTS op twee punten voorsprong. Door twee afstandsschoten van Jenco wordt het in de twintigste minuut weer gelijk.  Tot aan de pauze wordt er om en om gescoord, maar het is DTS dat met een puntje voorsprong de pauze in kan gaan. DTS komt na de rust beter op gang dan It Fean, ze kunnen uitlopen uit naar 9-5. Er wordt goed gespeeld, maar de kansen worden niet benut. DTS doet dit beter waardoor hun voorsprong steeds 2 of 3 punten blijft. Uiteindelijk verliest It Fean 3 met 13-11.