Zaterdag 1 september stond de eerste competitiewedstrijd voor It Fean 2 op het programma. De samenstelling van It Fean 2 is ten opzichte van voorgaand seizoen behoorlijk veranderd door de rentree van geblesseerde spelers, de versterking vanuit de junioren en een nieuwe coach. Tijdens het oefenprogramma had iedereen al wat aan elkaar kunnen wennen en daarom begonnen we vol goede moed aan de derby tegen DTS.

Beide ploegen waren aan elkaar gewaagd. In het eerste kwartier was het voor beide partijen zoeken om kansen en de juiste afronding. Uiteindelijk kwam DTS als eerste op voorsprong. Vervolgens begon It Fean ook te scoren en gingen we met 4-3 op het scorebord de rust in. De doelpunten werden gemaakt door Niels (2) en Sander.

In de tweede helft was alles nog mogelijk. We hadden flink wat kansen gehad in de eerste helft en als we die de tweede helft zouden gaan afronden zouden we de punten gewoon meenemen naar Surhuisterveen.

Helaas mocht het niet zo zijn. Hilliena maakte nog een omdraaibal en DTS liep uit tot een 8-4 voorsprong. Met nog 2 minuten te gaan vocht It Fean 2 zich weer terug tot een achterstand van 2 doelpunten door doelpunten van Niels (2) en Sander.

Vervolgens maakte DTS nog een doelpunt en mocht het laatste doelpunt van Marc niet meer baten. De eindstand was 10-8 voor DTS en de punten bleven in Surhuizum.

De volgende wedstrijd is zaterdag 8 september. Dan speelt It Fean 2 om 14.00 thuis tegen de Granaet 2.