Op 19 mei stond de wedstrijd It Fean-EKC 2000 op het programma. EKC was de week ervoor al kampioen geworden en er stond voor hen dus niets meer op het spel. It Fean streed echter nog voor de tweede plaats en eventuele promotie en had hier winst voor nodig.

Al in de eerste minuut wist EKC de openingstreffer te maken. In de zesde minuut wist de EXPERT-formatie ook de nul van het scorebord te laten verdwijnen en na een kwartier spelen zelfs een 3-1 voorsprong op te bouwen. EKC antwoordde vlot en na een tussenstand van 4-4 keek It Fean in de rust tegen een 4-7 achterstand aan.

Na de thee liep EKC verder uit tot 4-9. It Fean probeerde iets terug te doen, maar steeds als It Fean scoorde had EKC hierop meteen een antwoord. Met nog 15 minuten te spelen stond het 9-13. De tien minuten die volgden wisten beide teams de korf niet te vinden. Uiteindelijk was het EKC wederom die twee keer vlot op elkaar scoorde. Bij het  laatste fluitsignaal stond er 10-17 op het scorebord. EKC heeft laten zien waarom zij kampioen zijn geworden en It Fean heeft hierbij de strijd om de tweede plek niet meer in eigen hand. Zaterdag 2 juni is de laatste wedstrijd van het seizoen in Harkema.