In de laatste wedstrijd voor het zaalseizoen troffen DTS en It Fean elkaar op het veld in Surhuisterveen. Na een spannende eerste helft gingen de punten uiteindelijk naar DTS.

In Surhuizum gebeurde het omgekeerde. Allereerst bleef de spanning in de eerste helft lange tijd uit. Waar It Fean gedreven uit de startblokken kwam, duurde het bij DTS erg lang voor het begon te lopen. In de 5e minuut was het Jacob Bron die het eerste doelpunt van de wedstrijd op naam van It Fean zette. Hoewel Enne Jan Spoelstra aan DTS-zijde vlot reageerde door een afstandsschot te benutten, kon DTS niet voorkomen dat It Fean uitliep naar een 1-4 voorsprong, door scores van Ron Berkenbosch, Remco van der Veen en Anneke Tamsma. Toen Jouke Spoelstra van kleine afstand de 2-4 scoorde voor DTS, keerde de strijdlust bij de Surhuizumers enigszins terug. Meike Lettinga vergrootte de voorsprong van It Fean door van afstand te scoren, maar DTS kroop door doelpunten van Hieke Bruining en Enne Jan Spoelstra terug naar 4-5. It Fean was echter nog niet van plan de voorsprong uit handen te geven en Jacob Bron scoorde vanaf de stip 4-6. Beide ploegen scoorden nog eenmaal in de eerste helft, zodat met een stand van 5-7 gerust zou worden.

In de tweede helft was DTS duidelijk meer aanwezig dan in de eerste, maar was het uiteindelijk toch It Fean dat aan het langste eind trok. Het eerste doelpunt na rust kwam op naam van de Broekenhuisformatie en na een doelpunt van Jacob Bron stoomde DTS door doelpunten van Sjoerd Kooistra en Enne Jan Spoelstra door naar de eerste voorsprong in de wedstrijd; 9-8. Helaas, voor DTS, bleek It Fean in de laatste minuten scherper in de afronding, waardoor de voorsprong voor het laatste fluitsignaal weer uit handen gegeven moest worden. Doelpunten van Hillebrand Wiersma en Ron Berkenbosch bepaalden de eindstand op 9-10, waardoor It Fean de punten mee mocht nemen.

De komende week zal It Fean zich op gaan maken voor haar wedstrijd tegen SDO/UNI. Deze wedstrijd begint om 15.30 uur op sportpark de Ketting in Surhuisterveen.
DTS reist af naar EKC’2000 in Emmen, om daar te proberen punten van de huidige koploper af te snoepen. De wedstrijd begint om 16.00 uur.

25 apr.20:15DWA/Argo/ROG MW3 - Boelenslaan / It Fean MW1Meer
It Fean / Boelenslaan F1 - Harkema F120 apr.10 - 12
Oerterp E1 - It Fean / Boelenslaan E320 apr.6 - 4 (0 - 0)
It Fean / Boelenslaan B1 - DTL B120 apr.5 - 7