Met onze laatste zaalwedstrijd in onze competitie stond er nog veel op het spel. Als we verliezen is VZK kampioen, als we gelijk speelden waren we gedeeld kampioen, maar deze twee theorieën gingen we niet van uit.

Ons doel was om te winnen en om weer kampioen te worden, maar we wisten ook dat we niet te makkelijk moesten denken en gelijk scherp moesten beginnen. Voor de wedstrijd gaf Margriet ons nog tips en zette ons op scherp.

Toen de wedstrijd begon waren we fel en dat was een beetje erg in ons nadeel, want we kregen een strafworp tegen. VZK scoorde de strafworp en toen stond it Fean met 1-0 achter. Al snel kreeg it Fean weer een doelpunt tegen en stond het 2-0.

Er werd gewisseld van vak en het aanvalsvak scoorde als snel twee afstandsschoten en nu stond het 2-2. Er werd weer van vak gewisseld en it Fean scoorde een strafworp en een klein kansje. De stand is nu 2-4.

We zakten als team wat in en waren niet echt meer geconcentreerd, waardoor we domme fouten maakten.
We kregen daarom ook een inloopbal tegen. (3-4) Gelukkig wist it Fean nog een doelpunt te maken, alleen was die voorsprong niet van lange duur, want VZK wist nog gelijk te komen, 5-5. Gelukkig scoorde it Fean met een afstandschot en werd het 5-6.

Dit werd erg spannend in de laatste paar minuten, want het aanvalsvak scoorde niet meer, waardoor het verdedigingsvak het erg moeilijk kreeg, maar dit erg goed hebben opgelost. Toen hoorden we het fluitsignaal en waren we gewoon kampioen!

We are the champions my friends
And we’ll keep on fighting ‘till the end.
We are the champions
No time for losers
‘Cause we are the champions of the World.

17 apr.20:00Oerterp/VKC MW1 - Boelenslaan / It Fean MW1Meer
20 apr.09:30It Fean / Boelenslaan F1 - Harkema F1Meer
20 apr.09:30Oerterp E1 - It Fean / Boelenslaan E3Meer
20 apr.10:00It Fean / Boelenslaan B1 - DTL B1Meer