Met de laatste zaalwedstrijd tegen Harich in de reserve 4e klasse kon niet zoveel misgaan. Een derde plaats in de eindrangschikking was ongeacht het eindresultaat. Maar om nu uitwedstrijden te verliezen, was hen de eer te na ….

Wederom een fantasie opstelling en samenstelling: Herman, Benjamin en gezusters Jannie en Eelkje in de aanval, Evert, Peter, Martine en Grietje in de verdediging. De bank was sterk bezet met Henk en Grietje (dV).
It Fean begon goed, met degelijk spel, gevarieerde aanvallen, werden soepel doelpunten gescoord. De verdediging had Harich goed onder controle, weinig kansen werden weggegeven.
In 20 minuten tijd was een comfortabele voorsprong van 1-5 opgebouwd. Voor de pauze kwam Harich toch nog tot scoren, met name door een paar slordigheidjes door de Feansters zelf.
De ruststand was 4-8, niets aan de hand, toch ..?

Na de rust haperde de aanval en kwam It Fean meer onder druk, Harich rook haar kans en kwam goed terug tot 7-8. Na 1 score van It Fean, kwam Harich 2x tot scoren tot 9-9. De wissels Henk en Grietje waren inmiddels ingebracht.
Het laatste kwartier was nog spannend. Door nog een gemiste strafworp, liet de beslissing langer op zich wachten. Met 3 minuten te gaan werd middels een strafworp uiteindelijk de stand op 10-12 gebracht. De laatste aanvallen werden professioneel uitgespeeld.

Doelpunten It Fean: Evert 5 (2), Herman 4 (1), Jannie 2, Peter 1.

Terugkijkend een goed resultaat van het vreemdelingen legioen van senioren 3. De resultaten werden behaald met een groot aantal invallers: senioren 4, junioren A1, A2, oud-korfballers etc.
Allen bedankt voor jullie inzet.

Nu op naar het veld, daar staan we op een 5e plaats. Daar zullen we de punten nog hard nodig hebben om uit de gevarenzone te komen en zullen we ook nog de nodige inzet van ‘derden’ vragen.

25 apr.20:15DWA/Argo/ROG MW3 - Boelenslaan / It Fean MW1Meer
It Fean / Boelenslaan F1 - Harkema F120 apr.10 - 12
Oerterp E1 - It Fean / Boelenslaan E320 apr.6 - 4 (0 - 0)
It Fean / Boelenslaan B1 - DTL B120 apr.5 - 7