Agelopen zaterdag ontving de EXPERT-formatie de nr 4 van de ranglijst Elko uit Elim. De vorige ontmoeting werd door niet goed spel verloren en het It Fean was uit op revance.

It Fean werd in de eerste minuten van de wedstrijd overdonderd door een bliksem start van Elko die in 5 minuten tijd door Persoon - Service&Onderhoud in Drachten aangeboden wedstrijd bal, 5 keer door de korf wisten te brengen en zo It Fean op een 0-5 achterstand wist te brengen. Na 10 min spelen kreeg It Fean meer grip op de wedstrijd en kwam in 8min tijd terug tot een stand van 9-10. Ron Berkenbosch miste op dat cruciale punt in de wedstrijd een strafworp. In plaats van dat het gelijk werd, wist Elko er door 3 scores op rij er 9-13 van te maken. Jeroen Dijkstra gooide er in de laatste minuten van de eerste helft zijn 4e afstander door de korf, maar door een doorloopbal in de laatste minuut van een heer van Elko werd de ruststand bepaald 10-14

De tweede helft bracht niet wat de spelers en trainer/coach Henk Berkenbosch verwacht hadden. We kwam de EXPERT-formatie na 3 minuten spelen terug door 2 scores van de dames toto 12-15, maar het duurde tot de 18 minuut eer er door It Fean weer werd gescoord. Elko wist in de tussen tijd wel 4 keer de korf te vinden. De spelers hebben er voor gevochten maar de achterstand was te groot en er werden teveel kansen gemist. Het eindresultaat is een verlies van 16-23 die niet weergeeft wat voor groei en ontwikkeling de selectie dit seizoen heeft doorgemaakt.

Nu 2 weekenden geen wedstrijden en 10 maart moet uit naar Blauw Zwart uit Wierden.