Zaterdag 4 februari stond de wedstrijd van It Fean 2 tegen Flamingo’s 3 op het programma.
Na de overwinning op Sparta van vorige week was het tweede team van It Fean erop gebrand ook deze wedstrijd te winnen.

In de aanval, bestaande uit Sjoerd, Marc, Sjoukje en Joukje, was het Marc die de wedstrijd opende door een afstandschot. Na een tegentreffer van de Flamingo’s mocht het vak van Niels, Jille, Anneke en Marrit opnieuw de aanval openen. En niet zonder succes. Ze zorgden voor een 3-1 voorsprong. De eerste helft verliep vrij gemakkelijk. It Fean scoorde gemakkelijk en de Flamingo’s kwamen moeizaam tot tegendoelpunten. De ruststand was dan ook 15-5 voor It Fean.

In de tweede helft kwam Remco van der Veen in het veld voor Marc en Hilliena voor Anneke. Hoewel Marc en Anneke samen in de eerste helft goed waren voor 7 doelpunten werd hun knieën rust gegund om meer blessureleed te voorkomen.

De tweede helft wilde It Fean het goede spel van de eerste helft voortzetten. Er werden echter meer plaatsfouten gemaakt en de doelpunten vielen niet zo gemakkelijk meer. De overwinning zou sowieso niet meer uit handen gegeven worden. Daarom werd tegen het eind van de wedstrijd het doel gesteld om toch tenminste de 20 doelpunten te halen. Helaas mocht dat net niet lukken. Bij een 19-8 stand klonk het laatste fluitsignaal van de scheidsrechter.

De 19 doelpunten werden gemaakt door Sjoerd (4)/ Marc (3)/ Jille (3)/ Anneke (4)/ Marrit (3)/ Remco (1)/ Hilliena (1)