Na de overwinningen tegen Joure nu op naar Veenwouden 2. De vorige ontmoeting was vrij simpel gewonnen met 19-11. Ondertussen staat Veenwouden op plaats 3 van de ranglijst. We moesten het ditmaal stellen zonder de geblesseerden Evert en Tjitske en ook studiebol Gerda was afwezig. Gelukkig deden Gelske, Wybrichje en Rutmer mee.

We begonnen met Henk, Hein, Gea en Anita in de aanval en Thom, Jehannes, Gelske en Corry in de verdediging. Het lijkt een mode te worden dat It Fean 4 eerst op achterstand komt. De turbodijen moeten kennelijk eerst goed warm worden en beginnen we met scoren. In het begin wel genoeg kansen maar soms ook te snel geschoten. Langzamerhand kwamen we beter in het spel en namen we het initiatief over. Bij rust stonden we 2 punten voor maar we wisten ook dat het nog niet helemaal gespeeld was.

Veenwouden kwam met 3 wissels om proberen de wedstrijd een wending te geven. Ze gaven ook zeker niet op maar elke keer als ze op 2 punten kwamen zorgde It Fean telkens weer voor 3 verschil. Met name Thom was fenomenaal op schot in de 2e helft. Na 10 minuten in de 2e helft kwamen ook Rutmer en Wybrichje in het veld voor Hein en Corry. Uiteindelijk kwam er een ruime 11-16 op het scorebord.

Onze dank aan de junioren voor in positieve bijdrage.