Hierbij de 2-wekelijkse update.

De afgelopen 2 weken een dubbel tegen Joure 1. Voor de eerste ontmoeting werd er al gedroomd om de eerste korfbalkampioen van Noord te zijn aangezien we op 18 februari al de laatste wedstrijd spelen. Hoogmoed komt bijna altijd voor de val. Het woordje bijna werd in de laatste minuut van de wedstrijd nog even gebruikt. We moesten op pad zonder Anita en Evert maar gelukkig waren Grietje en Jenko wel present.

Het dromen begon goed want in een ommezien stond Joure op een 3-1 voorsprong. Joure 1, gemiddeld bijna 30!! jaar jonger, ging door en toen moesten we even achter het oor krabben; 7-1. It Fean gooide het roer wat om. Er kwam meer rust in het spel en automatisch gaat het scoren dan ook beter. Bij rust was het 10-7 maar gloorde er hoop voor It Fean.

In de rust werden 2 verse spelers ingebracht en na rust nam It Fean duidelijk het initiatief over en binnen no-time stond het 10-10. Daarna bleef het een spannende wedstrijd met eigenlijk It Fean steeds aan de goede kant van de score. Dit ging door tot de laatste minuut. Joure nam 16-15 de leiding maar It Fean bewees taai te zijn. Na de 16-16 werd het in de dy-ing seconds van de wedstrijd 16-17.

De thuiswedstrijd begon eigenlijk net zo. Joure nam snel een 0-2 voorsprong. Daarna het initiatief bij It Fean. Was het in de eerste wedstrijd Henk de Vries die veel scoorde, ditmaal nam Thom Krol deze taak op zich. Via 5-2 werd het een 6-5 ruststand. Ook na rust bleef het initiatief bij It Fean. Joure klampte aan, kwam af en toe gelijk maar wist nooit op voorsprong te komen. De routine gaf ook ditmaal de doorslag en de eindstand was ditmaal 13-12 in het voordeel van It Fean 4. Voor Joure 1 een bittere pil. Ze hebben nu 4 maal verloren met 1 punt verschil.

De komende weken spelen we tegen Veenwouden 2 (uit) en Flamingo's 4 (thuis).