Na de nipte overwinning van vorige week tegen Altijd Kwiek, moest It Fean vandaag aantreden tegen Frigro. Frigro stond vooraf onderaan met slechts één wedstrijdpunt. It Fean had  zes wedstrijdpunten en zou met een overwinning los van de onderste teams kunnen komen.

In het begin was het even zoeken voor de EXPERT-formatie, maar na negen minuten wist Hillebrand Wiersma toch als eerste de wedstrijdbal, aangeboden door bouwbedrijf Siemensma, door de korf te gooien. It Fean liep vlot uit naar een 6-0 voorsprong door doelpunten van Meike Lettinga, Hillebrand Wiersma en Jacob Bron. Het tweede aanvalsvak had echter wat moeite met scoren en daardoor viel de 7-0  pas in de 24e minuut. Daarop schoot Frigro eindelijk  de hatelijke 0 van het scorebord. It Fean ging uiteindelijk rusten met een comfortabele ruststand van 8-1.

In de tweede helft viel redelijk snel de 9-1 en leek de wedstrijd definitief beslst te zijn. It fean nam wat gas terug en Frigro wist nu ook wat vaker de korf te vinden. Beide teams scoorden  om en om en zo en zo eindigde de wedstrijd in 15-7. Een gemakkelijke overwinning voor It Fean, in een sportieve wedstrijd die in de eerste helft zo goed als zeker al beslist werd.

It Fean moet volgende week om 17:20 in Leek tegen Sparta.