Na een aantal verloren wedstrijden op rij was het voor It Fean van groot belang om in de return tegen Altijd Kwiek, de eerste wedstrijd thuis werd gewonnen, weer eens punten te pakken. Voor beide ploegen waren de punten belangrijk, It Fean had er 4 en Altijd Kwiek 5. In de wedstrijd was dit goed te merken, er werd op een sportieve manier hard om de ballen gevochten en tot de laatste minuut bleef het spannend. Altijd Kwiek trok aan het kortste eind en It Fean nam de 2 belangrijke punten mee naar huis.

De Expert formatie begon goed aan de wedstrijd. Door het eerste aanvalsvak werden lange aanvallen opgezet. De eerste goal liet echter even op zich wachten, na 10 minuten werd de korf doormiddel van een afstandschot en doorloopbal 2 keer gevonden. Altijd Kwiek had hier meteen een antwoord op echter Jeroen Dijkstra zette het verschil meteen weer op 2 goals. Beide ploegen bleven fel spelen de eerste helft, maar It Fean had de overhand en kon net voor rust door 2 afstandschoten van Hillebrand Wiersma uitlopen naar 4 goals. De rust werd ingegaan met 3-6, Altijd Kwiek wist nog een goal te forceren in de laatste seconden.

In de rust vertelde trainer Henk Berkenbosch in de 2e helft verdedigend scherp te blijven en aanvallend geduld te bewaren.

De 2e helft begon It Fean echter zwak, in de eerste minuut kon Altijd Kwiek meteen weer op 2 goals komen. Na 5 minuten werd de aansluitingstreffer gemaakt, maar Marrit Adema bracht het verschil weer op 2 door een mooie omdraaibal. De thuisploeg begon echter op schot te raken en door een aantal eenvoudig verdiende vrije ballen en verdedigende fouten konden ze een kwartier voor tijd uitlopen naar een 10-8 voorsprong.

It Fean kreeg moeite met scoren, de aanvallen werden goed opgezet, maar de afwerking was niet goed. Uiteindelijk bracht de ingebrachte Remco v.d. Veen met 2 afstandschoten 6 minuten voor tijd de ploegen weer op gelijke hoogte.
De laatste minuten zouden de eindstand moeten bepalen. Beide ploegen gingen duidelijk voor de winst, echter It Fean wist door een uitstartbal van Jacob Bron de wedstrijd naar zich toe te trekken tot grote opluchting van de meegereisde supporters. Volgende week speelt It Fean thuis de return tegen Frigro om 19:10 uur.

20 apr.09:30It Fean / Boelenslaan F1 - Harkema F1Meer
20 apr.09:30Oerterp E1 - It Fean / Boelenslaan E3Meer
20 apr.10:00It Fean / Boelenslaan B1 - DTL B1Meer
20 apr.10:00Harkema E1 - It Fean / Boelenslaan E2Meer