Afgelopen zaterdag stond de 1e wedstrijd van het zaalseizoen op het programma, een uitwedstrijd tegen ROG 5 in Groningen. Door afwezigheid van een aantal spelers, speelden vandaag 3 junioren mee (Coletha, Grietje de V en Rutmer) en was Jille bereid met ons mee te doen.

Het aanvalsvak bestond uit Jenco, Jille, Sjoukje en Grietje. Peter, Rutmer, Eelkje en Coletha begonnen in de verdediging. Aan het begin van de wedstrijd werd al snel duidelijk dat dit een lastige pot zou gaan worden.
Na een aantal minuten keken we al tegen een achterstand van 4-0 aan. Waar wij veel kansen misten, gingen ze er bij de tegenstander wel in (ondanks stevige druk).
Peter raakte geblesseerd aan zijn kuit, helaas waren er geen reserves bij de heren. Peter heeft dus met deze blessure de wedstrijd uit moeten spelen, hierdoor werd het aanvallen in dit vak een beetje statisch.
Ruststand: 6-1
Grietje de Vries viel in de 2e helft in voor Coletha.Na de rust ging het scoren aan de kant van It Fean iets beter. In de rust was dan ook afgesproken dat wanneer de afvang goed geregeld is er sneller/vaker tot schot moet worden gekomen. Er werd dan ook een aantal keren van afstand gescoord. Dit resulteerde tot een tussenstand van 9-5. Toch scoorde ROG daarna nog 5x op rij, waardoor de eindstand 14-5 werd.
Helaas waren we vandaag geen partij voor deze ploeg, we gaan er vanuit dat we ze thuis meer tegenstand kunnen bieden.
Coletha, Grietje en Jille bedankt voor het meedoen!

25 apr.20:15DWA/Argo/ROG MW3 - Boelenslaan / It Fean MW1Meer
It Fean / Boelenslaan F1 - Harkema F120 apr.10 - 12
Oerterp E1 - It Fean / Boelenslaan E320 apr.6 - 4 (0 - 0)
It Fean / Boelenslaan B1 - DTL B120 apr.5 - 7