It Fean 2 moest zaterdag aantreden tegen DTS 2. Met alweer een gemengd team moest het tweede winnen om met een goed gevoel aan de zaalcompetitie te beginnen. In de aanval starten Sjoerd, Remco, Sjoukje en Meike, de verdediging bestond uit Jenco, Jille, Joukje en Anneke.

It Fean begon sterk aan de wedstrijd en liet zien wat het die middag wou. Na tien minuten stond het 3-0. Het vervolg van de wedstrijd verliep stroef van beide kanten. DTS kwam terug tot 3-2, waarna Remco met een afstandsschot voor rust de 4-2 maakte.

Het was belangrijk de tweede helft meer te scoren en de lijnen beter uit te zetten. Het duurde echter 7 minuten alvorens DTS scoorde, het antwoord kwam snel 5-3. De wedstrijd kon nog alle kanten op, wat goed te voelen was bij beide teams. Het was 10 minuten voor tijd dat It Fean weer op stoom kwam en Meike met een inloopbal, Sjoerd met een kleine kans de wedstrijd op slot gooiden. It Fean wist echter het mooiste voor het laatste te bewaren. Jenco zag een gat ontstaan en stuurde Jille erin, die de inloopbal fraai afmaakte.

Al met al een goed einde van de eerste helft van het veldseizoen met 4 punten uit 2 wedstrijden.

Sjoerd, Remco, Jille 2 en Meike, Joukje 1