Zaterdag 15 oktober speelde de formatie van Auto Oostra tegen Harkema 2. It Fean 2 stond nog zonder punten en was dus gebrand om de eerste zege in deze derby tegen Harkema te behalen.

Voor deze wedstrijd was het weer een hele klus geweest om een volledig team te formeren door blessures en afwezigheid van een aantal spelers in de selectie. De wedstrijd van het derde was verschoven zodat deze spelers beschikbaar waren om voor het tweede en het eerste team te spelen. Dit leidde tot een aanvalsvak met Herman, Benjamin, Martine en Sjoukje en in de verdediging begonnen Henk, Jille, Petra en Joukje. De coach van vandaag was Evert en natuurlijk was de ondersteuning van Grietje ook onmiskenbaar.

It Fean begon voortvarend en stond al vrij snel op een 3-0 voorsprong door doelpunten van Martine, Herman en Henk. Na een tegentreffer werd de voorsprong weer uitgebreid door twee doelpunten van Herman en één van Jille. Hierna begon Harkema wat tegengas te geven. Uiteindelijk gingen we door doelpunten van Petra, Henk, Benjamin en Herman met een 10-4 stand de rust in.

Na de rust moesten we scherp blijven. In het verleden hadden we al eens gezien dat er na een goede 1e helft niet automatisch een goede 2e helft volgt. Met name in ons scorend vermogen schieten we wel eens tekort. Maar gelukkig was dit vandaag met alle ervaren spelers niet het geval. Het verschil werd vrij snel nog groter door doelpunten van Henk en Petra. Harkema wist nog wel een paar tegentreffers te maken, maar ook It Fean bleef scoren. Henk scoorde nog drie keer, maar ook Joukje, Martine en Jille wisten te scoren. In de tweede helft kwamen Meike en Hilliena in het veld voor Petra en Joukje.

We waren erg tevreden met de eindstand van 17-8 op het scorebord en onze eerste punten. Dit geeft ons vertrouwen in de verdere competitie. Al zijn we natuurlijk de spelers van het derde team en de junioren erg dankbaar voor hun inzet in deze wedstrijd. Volgende week (22 oktober) staat er weer een derby op het programma. Dan spelen we om 14.00 uur thuis tegen DTS uit Surhuizum.