Na de uitstekende overwinning op concurrent Sparta 2, was het voor It Fean / Boelenslaan 2 zaak om tegen de lager geplaatste teams geen punten te laten liggen. DTG 2 was vandaag de tegenstander, de vorige keer was met 11-15 gewonnen van deze fysiek lastige tegenstander.

It Fean / Boelenslaan 2 begon goed aan de wedstrijd, ondanks het gedeeltelijke achter verdedigen van DTG 2, werden er veel kansen gecreëerd en wist It Fean / Boelenslaan 2 via de vandaag zuiver schietende Simon Kempenaar op voorsprong te komen. Hierna ontstond een wedstrijd met vele kleine irritaties. DTG 2 schuwde de duels niet en hierdoor kon It Fean / Boelenslaan 2 moeilijk in hun spel komen. Toch was It Fean / Boelenslaan de betere ploeg en wist verdedigend goed druk op de tegenstander te leggen. Hierdoor was het voor DTG 2 lastig om tot goede kansen te komen.

Het was It Fean / Boelenslaan 2 wat het zich zelf ook lastig maakte door de vele goede kansen niet af te ronden. Hierdoor wist DTG 2 steeds qua score steeds in de buurt te blijven.

De 2e helft bleef een kopie van de 1e helft, een beter It Fean / Boelenslaan 2 vergat zichzelf te belonen. De vele 100% kansen werden te weinig afgerond. Toch kwam de overwinning niet in gevaar. Trainer/coach Jille bracht met Marrit, laura en Stanley nog wat nieuw elan in het veld. Ook de wissels creëerden nog voldoende kansen. Het was Marrit die hierdoor in de slotfase nog 2 strafworpen wist te benutten.

It Fean / Boelenslaan 2 wint de wedstrijd dan ook verdiend met 13-8 en blijft door deze overwinning koploper en is op koers naar het kampioenschap.

Een ongelooflijke knappe prestatie van het 2e tot nu toe, wat dit jaar in vele samenstellingen heeft gespeeld en weinig samen heeft kunnen trainen. Complimenten aan de spelers die er elke keer weer zijn!

25 apr.20:15DWA/Argo/ROG MW3 - Boelenslaan / It Fean MW1Meer
It Fean / Boelenslaan F1 - Harkema F120 apr.10 - 12
Oerterp E1 - It Fean / Boelenslaan E320 apr.6 - 4 (0 - 0)
It Fean / Boelenslaan B1 - DTL B120 apr.5 - 7