Soms word je wakker om 6.40 oude tijd en zit je nog vol adrenaline, slapen lukt niet meer. Blij dat je geen kater hebt. Zoals in het vorige verslag geschreven een spannende slotfase voor plek 2 in klasse R3A. We zouden vandaag weer een uurtje met plezier korfballen tegen de ongeslagen kampioen. En ja na 10 minuten toch snel 1-5 achter, na een mooie 1-0 van Thamara.

Waar het 2e niet altijd mooi korfbal speelt, is strijd iets wat ons niet vies is. Na een 4-9 tussenstand knokken we ons met gedisciplineerd spel naar een 10-9 voorsprong met rust. Het gaat ineens om de knikkers.

De spanning is aan het begin van de 2e helft te voelen. Het publiek wat vroeg is gekomen om het 1e te zien winnen, krijgt een echte wedstrijd voorgeschoteld. De term stuivertje wisselen past volledig bij de 2e helft. KIOS wil niet verliezen om ongeslagen kampioen te worden. Het 2e voelt dat het vandaag kan. De tegenstander neemt telkens een puntje voorsprong, maar we maken ook steeds weer gelijk.

Met nog 3 minuten op de klok scoort Anna de 15-15. Verstandig uitspelen zegt invalcoach Remco. Laat nu net een ervaren vak in de aanval komen. Voor het publiek maken we het spannend. Maar die winnende gaat vallen, dat voel je gewoon. ‘Sjitte Jo’ en boem ontlading, nog even 20 seconden dichthouden en de knikkers zijn binnen. Je kunt het een sensatie noemen, ik noem het doorontwikkelen.

Zo 3 bakjes koffie verder kom ik tot de conclusie dat de winst mooi is, maar dat we nog wel aan de bak moeten tegen Flamingo’s komende zaterdag. Het scenario viel goed, Flamingo’s won van WSS. Zelf winnen is voldoende voor de 2e plek. En dan zit promotie er misschien ook nog in.

20 apr.09:30It Fean / Boelenslaan F1 - Harkema F1Meer
20 apr.09:30Oerterp E1 - It Fean / Boelenslaan E3Meer
20 apr.10:00It Fean / Boelenslaan B1 - DTL B1Meer
20 apr.10:00Harkema E1 - It Fean / Boelenslaan E2Meer