Beste ouders, vanmorgen hebben we gespeeld tegen CSL uit Stiens. Jammer genoeg kon Janna niet aanwezig zijn omdat ze corona heeft. De ploegen in deze competitie zijn allemaal wel van hetzelfde niveau qua sterkte. Voor de wedstrijd hebben we de wedstrijd doorgenomen en zijn positief de zaal ingegaan.

Onze meisjes en jongens hebben er weer een prachtige wedstrijd van gemaakt. Het was spannend, uiteraard ging dit ook nog wel met enkele fouten, maar ook weer positieve dingen gezien. We begonnen de wedstrijd weer redelijk goed, het begin was even onwennig, maar na enkele fouten kwamen we beter in ons spel. Na enkele minuten werd de score geopend door Hinke Wouda, 1-0. We hebben hier niet lang van kunnen genieten, enkele minuten later was het alweer 1-1. Doordat CSL wat met lange ballen ging gooien kwamen ze uiteindelijk op voorsprong. We gingen hier niet juist mee om, we schakelden hier niet snel genoeg mee om. We hebben in de 1e helft steeds wat achter de feiten aangelopen. Bij rust was het 3-3.

In de rust hebben we weer afgesproken dat we iets rustiger moesten spelen en wat meer zonder bal moesten lopen. Inderdaad na rust was het spel iets beter, maar toch ook wel weer foutjes door niet mee te lopen met de tegenstander. Het werd uiteindelijk met de laatste 6 minuten super spannend, want de wedstrijd ging op en neer. Met nog 3 minuten op de klok stond CSL met 5-6 voor. Vanaf dat moment realiseren onze dames en heren dat er minimaal nog 1x gescoord moest worden om een gelijkspel eruit te krijgen. Nadat we de druk opvoeren werden er veel fouten gemaakt door CSL en kregen we vaak de mogelijkheid om te scoren. Juist in de laatste 2 minuten werd het beter en door een prachtige een-tweecombinatie konden we scoren en werd het 6-6. Uiteindelijk werd dit ook de eindstand.

Mede door het goed spelen van alle spelers hebben we er een gelijkspel uit weten te halen. Wat ben ik uiteindelijk trots op onze dames en heren wat ze vandaag weer op de vloer hebben laten zien. Als we dit vol kunnen houden de aankomende weken zal het goed komen daar ben ik van overtuigd. Op naar volgende week. Dan zal De Wâlden de volgende tegenstander zijn. Iedereen een fijne zaterdag en zondag.

20 apr.09:30It Fean / Boelenslaan F1 - Harkema F1Meer
20 apr.09:30Oerterp E1 - It Fean / Boelenslaan E3Meer
20 apr.10:00It Fean / Boelenslaan B1 - DTL B1Meer
20 apr.10:00Harkema E1 - It Fean / Boelenslaan E2Meer