Afgelopen zaterdag stond er voor It Fean / Boelenslaan 1 een belangrijke wedstrijd op het programma. Er moest afgereisd worden naar mede koploper WSS uit Oude Pekela. Op basis van de 1e wedstrijd, die in de slotseconden met 20-19 gewonnen werd, kon It Fean / Boelenslaan 1 zich opmaken voor een spannende wedstrijd.

It Fean / Boelenslaan had zich goed voorbereid op de scorende spelers van de tegenstander. In de vorige wedstrijd waren 9 van de 19 tegentreffers vrije ballen of strafworpen. Het was zaak om deze verdedigend tot een minimum te beperken.

De wedstrijd begon met 2 ploegen die veel energie in de wedstrijd stopten. Beide ploegen wisten elkaar dan ook voor lange tijd qua scores in evenwicht te houden. Er waren scherpe duels, hier en daar wat kleine opstootjes en een enthousiast publiek. Dit zorgde voor een boeiende en spannende 1e helft.

Het was WSS wat in de loop van de 1e helft steeds een minimale voorsprong van 2 doelpunten nam. Met name enkele strafworpen zorgden er voor dat It Fean / Boelenslaan enige tijd in de achtervolging was. It Fean / Boelenslaan bleef echter prima spelen en kreeg ook voldoende kansen. 2 goals werden helaas en voor ons om onduidelijk reden afgekeurd. It Fean / Boelenslaan liet echter het gat niet groter worden dan 2 punten. Zo gingen beide ploegen rusten met een 10-8 voorsprong voor WSS.

In de rust werd nog eens aangegeven dat we duidelijke keuzes moesten maken welke acties we verdedigend het accent op zouden leggen. Aanvallend deden we het prima, nu nog scherper in de afronding.

De 2e helft liet een scherp startend It Fean / Boelenslaan zien. Verdedigend werd er veel druk gegeven op de schutters van WSS en aanvallend werden steeds vaker de kansen omgezet in doelpunten. Het waren met name Esther Brouwer en Daniel Kempenaar die steeds meer rendement haalden uit hun kansen, waarbij beide een 100% score haalden uit de vrije ballen die ze zelf namen. Daarnaast bleef ook de rest van het team hun doelpunten meenemen en zo werd een achterstand snel omgezet in een kleine voorsprong.

Er ontstond nu een fase waarin beide teams de duels niet schuwden zonder dat er spelers over de schreef gingen.

Waar It Fean / Boelenslaan met veel energie bleef spelen, begonnen bij WSS enkele spelers het conditioneel zwaarder te krijgen. Hierdoor lukte het WSS minder goed om tot goede kansen te komen en wist It Fean / Boelenslaan er voor te zorgen dat WSS veel korte aanvallen had. Toch bleef het spannend tot in de laatste minuten.

Uiteindelijk wist It Fean / Boelenslaan goed rustig te blijven in de wedstrijd en werd zo een zwaar bevochten 17-19 binnen gesleept. Door deze overwinning is It Fean / Boelenslaan weer alleen koploper. Voor volgende week staat er echter alweer de lastige uitwedstrijd tegen Olympia op het programma. Thuis werd er zeer moeizaam gewonnen van deze taaie tegenstander.

De wedstrijd is volgende week in Buitenpost, aanvang van de wedstrijd is 19:50.

25 apr.20:15DWA/Argo/ROG MW3 - Boelenslaan / It Fean MW1Meer
It Fean / Boelenslaan F1 - Harkema F120 apr.10 - 12
Oerterp E1 - It Fean / Boelenslaan E320 apr.6 - 4 (0 - 0)
It Fean / Boelenslaan B1 - DTL B120 apr.5 - 7