Op 14 januari werd de competitie hervat. Met 3 punten uit 4 wedstrijden, moet tegen de Pein 2 de punten thuisblijven om uit de onderste regionen te komen. De eerste helft was niet om over naar huis te schrijven. Doelpunten van beide kanten waren karig. Het tempo lag te laag, functies niet goed ingevuld. Met 4-4 werd de kleedkamer opgezocht. Vier tegen is natuurlijk prima, maar het scoren kwam maar niet los.

Rustig blijven en de juiste kansen zoeken en naar de overwinning werken. De Pein kon ons na rust nog één keer pijn doen, maar gestaag werd het spel beter. Bij 8-8 kwam jong talent het veld en wist het eerste balcontact gelijk in het korfje te gooien. Blijkbaar was dat het echte keerpunt in de wedstrijd. Er werd met meer rust naar de juiste aanvaller gezocht, langer aangevallen en dus werden de juiste kansen afgerond. De punten bleven thuis 13-8. Niet een hoogstaande wedstrijd maar wel belangrijke punten.

Op 21 januari richting de ongeslagen koploper KIOS 2. Doelstelling, een uurtje lang met plezier spelen, meer dan 10 scoren en minder dan 25 tegen krijgen. Het zou toch wel heel lastig worden vandaag. Met 2 wissels, waarvan de coach 1 hadden we het niet heel breed vandaag (beide na een kwartier in het veld). KIOS schoot letterlijk uit de startblokken, een lastige middag begonnen. Maar die lastige middag was niet alleen voor het 2e. Langzaam kwamen we in ons spel, met geduldige lange aanvallen zochten we de korf. Verdedigend een omzetting om meer druk te zetten. KIOS ging zenuwachtig de kleedkamer in, want het stond maar 9-7. Afgesproken werd dat we het spel uit de eerste helft door gingen zetten, hard werken en  het de tegenstander zo lastig mogelijk maken. De tweede helft konden we lange tijd goed bij blijven. KIOS kon van harte lust wisselen en bracht in totaal 6 nieuwe krachten in. Het scoren lukte helaas niet meer bij het 2e en de tegenstanders die erin kwamen waren beter dan die eruit gingen. We hebben 60 minuten geknokt en eigenlijk de beste wedstrijd tot nu toe gespeeld in de zaal. Dit volgende week maar vervolgen in de thuiswedstrijd tegen Flamingo’s 3, om aansluiting te vinden en uit de onderste regionen te blijven.