Inmiddels is het al eind januari en zijn we nog maar 3 wedstrijden verder. De wedstrijd tegen Harkema is verplaatst omdat we die avond de bezorgavond hadden van de club voor de rollade-actie.

Het zaalseizoen begon met de uitwedstrijd tegen De Wâlden in De Westereen. Een wedstrijd waar It Fean / Boelenslaan nooit echt in de problemen kwam. Na een 3-8 tussenstand bij rust werd het uiteindelijk 8-16. Gescoord werd er door door alle spelers.

Na de ‘winterstop’ was de 2e wedstrijd op 11 januari in de nieuwe sporthal in Burgum. Een schitterend complex waar ze in Burgum trots op mogen zijn. De wedstrijd begon om 21.30 uur maar dat hinderde It Fean / Boelenslaan niet om voortvarend van start te gaan. Eigenlijk was het Niels die, met behulp van zijn medespelers, deze avond 6x zou scoren van afstand en met name in de eerste fase van de wedstrijd schoot hij 1 op 2. Het leek er dan ook niet op dat It Fean / Boelenslaan in de problemen zou komen. Toch gebeurde dat wel. Laten we er geen woorden aan vuilmaken waarom, maar wanneer je lekker wil spelen zou het mooi zijn dat tegenstander en scheidsrechter daar ook zo over denken. Een overwinning, met de hakken over de sloot: 11-12.

Vrijdag 20 januari de thuiswedstrijd tegen OKO. Afgelopen seizoen lekker en leuk tegen gespeeld en dat was nu ook het geval. Er werd sportief gespeeld en de eerste helft was het goed om te zien. We speelden met goed baltempo, goede korfduels en afvang (Rutmer!!) en daardoor ook veel schotkansen. Na 10 minuten stond er al 6-3 op het bord. Met name de duels tussen Jille en oud-DTS'er Menco Bruining waren leuk om te zien en wat betreft de scores waren ze ook goed aan elkaar gewaagd. Via 8-6, 11-7 was het bij rust 13-8 en 6 verschillende doelpuntenmakers. Henk en Gea kwamen er in de na de pauze voor Onne en Hillie. Direct na rust werd het 14-8 maar daarna stokte het toch wat bij It Fean / Boelenslaan. Er werden wel goede kansen gecreëerd, maar doelpunten wilden niet meer vallen. Schoten vielen net niet en Peter H te B kan persoonlijk naar zijn ervaringen worden gevraagd.

In de slotminuut kwam OKO uiteindelijk nog op 17-16 maar een lange aanval van It Fean / Boelenslaan zorgde ervoor dat dit ook de eindstand was. Pieter: bedankt voor het fluiten.

Komende weken tegen Granaet (uit, 25 januari), Pallas (uit 1 februari) en Pallas (thuis, 10 februari).

20 apr.09:30It Fean / Boelenslaan F1 - Harkema F1Meer
20 apr.09:30Oerterp E1 - It Fean / Boelenslaan E3Meer
20 apr.10:00It Fean / Boelenslaan B1 - DTL B1Meer
20 apr.10:00Harkema E1 - It Fean / Boelenslaan E2Meer