Afgelopen zaterdag mocht It Fean / Boelenslaan 1 de 1e echte wedstrijd in 2023 weer spelen. Met 8 punten uit 4 wedstrijden was de start goed geweest. Nu was het zaak om deze lijn door te zetten. Er werd nog geoefend en gewonnen van DTL dus we konden met vertrouwen, ondanks dat Daniel kempenaar i.v.m. griep afwezig was, beginnen aan de wedstrijd tegen De Pein. Zijn plaats werd ingenomen door Simon Kempenaar.

Voor It Fean / Boelenslaan is De Pein geen onbekende ploeg. De laatste jaren is er in de voorbereiding steeds tegen elkaar geoefend en beide ploegen kennen elkaar dan ook redelijk goed. Voor de wedstrijd was er aangegeven dat De Pein vandaag extra gemotiveerd zou kunnen zijn omdat zij afgelopen week een rumoerige week hadden gehad. Voor It Fean / Boelenslaan zaak om scherp te beginnen.

De wedstrijd begon rommelig voor de thuisploeg. Het was duidelijk dat de 1e aanval zoekende was naar de juiste manier van spelen. De Pein profiteerde hiervan en nam meteen de 0-1 voorsprong. It Fean / Boelenslaan reageerde echter snel en wist de stand meteen weer gelijk te trekken 1-1.

Hierna ontstond een fase waarin De Pein beter met de kansen omsprong dan It Fean / Boelenslaan. Hierdoor wist De Pein steeds een gaatje van 3-4 doelpunten te maken. It Fean / Boelenslaan dat in deze fase, ondanks het moeizame spel, genoeg 100% kansen kreeg, faalde te vaak in de goede afronding. Ondanks het missen van te veel goede kansen wist It Fean / Boelenslaan toch steeds weer terug te komen in de wedstrijd.

Coach Henk Kempenaar moest al snel in de 1e helft genoodzaakt Simon Kempenaar wisselen en bracht hiervoor Jorrit de Vries in het veld. Weer was het De Pein die een voorsprong nam richting de rust. Toch was ook nu It Fean / Boelenslaan in staat om terug te komen inde wedstrijd. Dit leidde tot een 8-9 ruststand.

Voor de 2e helft was het nu zaak om het goede gevoel van de slotminuten van de 1e helft mee te nemen naar de 2e helft. It Fean / Boelenslaan startte de 2e helft beter en wist in de 1e tien minuten terug te komen tot 10-10.

In plaats van nu door te zetten, werd het spel helaas slordiger en was het De Pein die hun doelpunten bleef maken. Verdedigend gaven we te weinig druk en we hadden ook te weinig rebounds en afvallende ballen. Daarnaast schoten enkele spelers van De Pein met scherp. Joelle en Marije werden nog ingebracht om nog iets te forceren. Het lukte echter helaas niet meer om weer terug te komen in de wedstrijd. De Pein bleef zuiver schieten en wist in de laatste 20 minuten uit te lopen naar 11-23.

Voor It Fean / Boelenslaan een off-day. Als team, spelers en coach moeten we hier van leren. Niet in paniek raken en kijken hoe we hier weer beter uit kunnen komen. Door de uitslagen in de rest van de Poule zijn we nu samen met WSS koploper en staan De Pein en Olympia op 2 punten van ons af. We hebben het weer spannend gemaakt.

De komende wedstrijden van de selectie zijn op zaterdag 21 januari.

• Zunobri 1 - It Fean / Boelenslaan 1 om 15:15 uur.
  • KIOS (R) 2 - It Fean / Boelenslaan 2 15:55 uur.

20 apr.09:30It Fean / Boelenslaan F1 - Harkema F1Meer
20 apr.09:30Oerterp E1 - It Fean / Boelenslaan E3Meer
20 apr.10:00It Fean / Boelenslaan B1 - DTL B1Meer
20 apr.10:00Harkema E1 - It Fean / Boelenslaan E2Meer