Afgelopen zaterdag moest It Fean / Boelenslaan 1 aantreden tegen Vitesse uit Beilen. Voor It Fean / Boelenslaan een onbekende tegenstander waarover weinig bekend was. Vooraf werd dit ook aangegeven. Opdracht was om het spel zowel aanvallend als verdedigend te bepalen.

It Fean / Boelenslaan begon in zijn vaste basisopstelling en deed meteen wat er afgesproken was. Er werden meteen goede aanvallen opgezet en al snel stond er een 0-3 voorsprong op het scorebord. Hierna ontstond een periode waarin zowel aanvallend als verdedigend er iets te gemakkelijk werd gespeeld. Aanvallend waren er te veel 1-schots aanvallen en verdedigend werd er niet altijd genoeg druk gegeven. Hierdoor wist Vitesse de 1e helft bij te blijven. It Fean / Boelenslaan kwam steeds op 2 of 3 doelpunten voorsprong maar Vitesse bleef toch ook steeds mee scoren. Dit leidde tot een 10-11 voorsprong voor It Fean / Boelenslaan.

In de rust werd aangegeven dat er zowel aanvallend als verdedigend met meer energie en lef gespeeld moest worden en dat de timing van de steunfuncties beter moest.

De 2e helft begon echter toch nog wat moeizaam. Verdedigend werd er nu wel beter gespeeld, aanvallend bleef het toch zoeken naar de goede kansen. Met enkele wissels werd er geprobeerd om wat nieuwe kracht en energie in de wedstrijd te brengen. It Fean / Boelenslaan bleef echter wel zijn goals maken en bleef zo steeds een voorsprong behouden. In het laatste kwartier begon It Fean / Boelenslaan beter zijn kansen af te maken. Verdedigend stond het beter en aanvallend werd er met scherp geschoten. Hierdoor wist It Fean / Boelenslaan toch met een score 17-24 nog een gemakkelijke overwinning binnen te halen. Door deze overwinning gaat It Fean / Boelenslaan 1 als koploper de kerstvakantie in. Grote winst is dat we gemiddeld nu 22 goals per wedstrijd hebben gemaakt en dat iedereen in het 1e kan scoren. Hierdoor kunnen we gevarieerd spelen. Verdedigend kan het collectief nog beter. Een mooie uitdaging voor 2023.

De volgende wedstrijden van de selectie zijn op zaterdag 14 januari. Zowel het 1e als het 2e spelen dan thuis tegen De Pein.

It Fean / Boelenslaan 2 - De Pein 2  om 18:30 uur.

It Fean / Boelenslaan 1 - De Pein 1 om 19:40 uur.

Rest mij nog om iedereen goede feestdagen toe te wensen en een gezond 2023.

17 apr.20:00Oerterp/VKC MW1 - Boelenslaan / It Fean MW1Meer
20 apr.09:30It Fean / Boelenslaan F1 - Harkema F1Meer
20 apr.09:30Oerterp E1 - It Fean / Boelenslaan E3Meer
20 apr.10:00It Fean / Boelenslaan B1 - DTL B1Meer