Afgelopen zaterdag moest It Fean / Boelenslaan 1 spelen tegen koploper Emmeloord. Na de goede wedstrijd van vorige week tegen DTG was It Fean / Boelenslaan benieuwd of het ook deze week goed kon presteren.

Beide ploegen moesten in het begin van de wedstrijd zoeken naar waar de kansen vandaag zouden liggen. Zo ontstond er een boeiende 1e helft waarin beide ploegen aan elkaar gewaagd waren. Dit was ook in de scores te zien. De ploegen bleven steeds dicht bij elkaar en voor beide ploegen werd de voorsprong nooit groter dan 2 doelpunten.

In de 2e fase van de 1e helft begon It Fean / Boelenslaan steeds beter de kansen te vinden. Met name de acties op de doorbraak leverden vele mooie kansen op en een aantal strafworpen. Het was echter jammer dat te weinig van deze kansen benut werden. Hierdoor bleven de ploegen in evenwicht. Het was echter Emmeloord wat de rust in ging met een voorsprong van 1 doelpunt.

De 2e helft liet een gelijk beeld zien als de 1e helft. Verdedigend wist It Fean / Boelenslaan goed druk te zetten op de scorende heren van Emmeloord. Aanvallend werden er echter nog steeds te veel goede kansen gemist. Hierdoor bleef de wedstrijd tot aan het eind spannend.

In de slotfase waren beide ploegen op zoek naar de winst. Emmeloord wist met 2 slimme kansjes, met daarbij de discussie of het snijden was, te blijven scoren en bleef zo in de wedstrijd.

In de laatste minuut steeg de spanning en bleven beide ploegen spelen voor de winst. Het was Emmeloord dat wederom met een slim kansje de winnende goal wist te maken: 15-16.

Voor It Fean / Boelenslaan een sneue nederlaag en misschien hadden we de wedstrijd uit moeten spelen en blij moeten zijn met een punt.

Volgende week gaan we weer met frisse moed naar Leeuwarden waarin het 1e en 2e beide moeten spelen tegen Leeuwarden. De wedstrijd van het 1e begint om 15:30. Het 2e speelt hier voor om 14:00.