Na drie moeizame wedstrijden met 4 punten een betere start dan vorig seizoen. De tegenstander van vandaag heeft de eerste twee wedstrijden gewonnen. Het is een tijdje geleden dat de selectie tegen Emmeloord speelde. De start van de wedstrijd is niet scherp genoeg: 0-2. Dat weet het 2e snel vlot te trekken en zo begint het stuivertje wisselen. Met 60% gras en 40% modder is het letterlijk aanmodderen. Met werken zouden we de punten thuis moeten houden.

In de rust werden eventuele wisselingen besproken. De kansen liggen vandaag bij de dames en daar zou op worden gespeeld. Remco van der Veen verliet geblesseerd de wedstrijd. Het 2e kwam vanuit de 3-1 sneller tot schot en daarmee tot scoren, verdedigend werd het sterker. Het echte werken was begonnen, het Feanster kwartiertje aangebroken. De wedstrijd wordt ietwat geflatteerd gewonnen met 15-11. De punten weer binnen en WWC blijft in het zicht. Volgende week naar de hoofdstad, Ljouwert. Zowel het 1e als het 2e spelen daar vanaf 14.00 uur.