Afgelopen zaterdag moest It Fean / Boelenslaan aantreden tegen DTG uit Wijkel. Na een gelijkspel en een nederlaag werd het tijd om de 1e overwinning proberen binnen te halen. It Fean / Boelenslaan ging gehavend naar DTG. Door het missen van enkele basisspelers besloot coach Kempenaar beide vakken op enkele posities te veranderen. Hierdoor kon o.a. de 17-jarige Jorrit de Vries zijn basisdebuut maken in het 1e. Iets wat hij voortreffelijk heeft gedaan. Ook Lubbert Jan en Sannah, beide spelers van het 2e, die vandaag hun opwachting mochten maken in het 1e, speelden een uitstekende wedstrijd.

De wedstrijd begon goed voor It Fean / Boelenslaan. Al snel werd een 0-2 voorspong genomen. Met 2 rake afstandsschoten was het Daniel Kempenaar die vandaag liet zien dat zijn vizier op scherp stond. Hierna ontstond een korte fase waarin het voor It Fean / Boelenslaan even zoeken was naar waar de juiste kansen zouden liggen. In deze fase wist DTG bij te blijven tot een 3-3 stand. Hierna begon It Fean / Boelenslaan het initiatief te nemen in de wedstrijd. Door collectief uitstekend te verdedigen en aanvallend de juiste schutters te vinden, wist It Fean / Boelenslaan gestaag afstand te nemen van DTG.

DTG probeerde in die fase met enkele wissels en door af en toe achter te verdedigen het spel van It Fean / Boelenslaan te ontregelen. Waar It Fean / Boelenslaan hier vorige week veel moeite mee had, werd er vandaag geconcentreerd doorgespeeld en wist It Fean / Boelenslaan steunend de functies goed neer te zetten en werden in beide vakken de deze middag gemakkelijke scorende Esther Brouwer en Daniel Kempenaar veelvuldig gevonden. Zo kon de ploeg de rust in gaan met een verdiende 5-10 voorsprong.

In de rust werd aangegeven dat we aanvallend zelf het initiatief moesten houden door de juiste mensen te blijven zoeken vanuit veel beweging om zo er voor te zorgen dat DTG in de rebound minder mee kon zakken. Verdedigend moesten we door elkaar goed te coachen elkaar blijven helpen om druk te houden op de schutters van DTG.

De 2e helft werden de opdrachten uitstekend uitgevoerd. Verdedigend werd er weinig tot niets weg gegeven en aanvallend konden we blijven herhalen in schotpogingen en kansen. Dit leidde tot een 5-18 voorsprong.

Nu de wedstrijd gespeeld was, kon er ook genoten worden van enkele prachtige goals van It Fean / Boelenslaan. Inge Miedema werd nog ingebracht en Inge liet zich ook meteen zien en wist in de slotfase ook nog 2x te scoren. Met 6 spelers onder de 20 jaar in de slotfase van de wedstrijd laat It Fean / Boelenslaan zien dat er genoeg talent is binnen de selectie en dat we met deze jonge groep goed mee kunnen gaan doen in de competitie.

Volgende week is er de mooie test tegen koploper Emmeloord. Zowel het 1e als het 2e spelen thuis in Surhuisterveen. De wedstrijd van het 2e begint om 14:00 uur, het 1e speelt hierna om 15:30 uur.

20 apr.09:30It Fean / Boelenslaan F1 - Harkema F1Meer
20 apr.09:30Oerterp E1 - It Fean / Boelenslaan E3Meer
20 apr.10:00It Fean / Boelenslaan B1 - DTL B1Meer
20 apr.10:00Harkema E1 - It Fean / Boelenslaan E2Meer