Afgelopen zaterdag 17 september was de eerste thuiswedstrijd van It Fean / Boelenslaan 2. Sparta 2 was onze tegenstander deze week. Ondanks de verloren wedstrijd van vorige week zijn we weer klaar en gebrand om de 2 punten te pakken. In de aanval startten Stanley, Lubbert-Jan, Sannah en Joëlle. En in de verdediging Jorrit, Remco Z, Anna en Pytsje.

We hadden wat last van de weersomstandigheden en de wedstrijd verliep wat stroef, er vielen weinig doelpunten. Joëlle maakte het eerste doelpunt van de wedstrijd. De heren van Sparta maakten ons het erg lastig door veel rebounds te stelen. Het stond 4-1 in de rust.

In de rust is afgesproken, de goede kansen op te zoeken. Door rekening te houden met de tegen wind, en de heren van de tegenpartij. Dus bij het aanvallende vak de heren in het voorveld. Hierdoor zijn er veel kansen gecreeërd, Sannah die vanuit de paal weg startte en Joëlle die na de rebound de tweede kans kon pakken. Stanley en Lubbert-Jan hebben een aantal mooie afstandshoten gemaakt. Halverwege de tweede helft stond het 8-3. Remco Z werd gewisseld en Remco V kwam erin. De eerste bal die hij aanneemt, neemt hij aan voor het schot en is ook meteen raak.

Uiteindelijk is de stand 9-5 geworden. Een mooie overwinning voor It Fean / Boelenslaan 2. Aankomende zaterdag spelen we om 14:00 tegen DTG 2 in Wijckel.

20 apr.09:30It Fean / Boelenslaan F1 - Harkema F1Meer
20 apr.09:30Oerterp E1 - It Fean / Boelenslaan E3Meer
20 apr.10:00It Fean / Boelenslaan B1 - DTL B1Meer
20 apr.10:00Harkema E1 - It Fean / Boelenslaan E2Meer